10.-12. klase (mācās franču valodu no 10. klases)

Atbilde: 10.-12. klase (mācās franču valodu no 10. klases)

by Jeļena Magdiča -
Number of replies: 0
Bonjour Linda!
Liels paldies par franču valodas olimpiādes novērtējumu.
Jūs esat pirmais cilvēks, kurš izsaka savus novērojumus.
Pirmkārt, Jums ir taisnība, ka būtu vēlams, lai franču valodas valsts olimpiādē
piedalītos 12. klases skolēni, jo “jāizvēlas vislabākie no labākajiem. Līdz ar to mēs
zaudējam lielāko daļu no dalībniekiem, neļaujot visiem piedalīties šajā olimpiādē,
bet mums nav tiesības piedāvāt materiālu tikai A2, jo katru reizi šajā grupā mēs
iekļaujam arī A1 uzdevumus (piemēram: klausīšanās un vairāk).
 
Paldies par Jūsu ieteikumiem attiecībā uz lasīšanas uzdevumu. Tēma ir ļoti
mūsdienīga un tas ir saistīta ar cilvēka dzīves veidu. Protams jebkurā jaunā tekstā
būs nepazīstami vārdi. Mēs esam adaptējuši šo tekstu un speciāli sagatavojam
uzdevumus ar jauno leksiku un ļoti ceram, ka daļēji teksts tika saprasts un apgūts, jo
olimpiādes finālā skolēniem būs jārunā par šo tēmu un jāatbild uz jautājumiem.
 
Mācoties valodu nekad nevar apgūt visu valodu, lai paplašinātu savas valodas zināšanas
jāmācās pastāvīgi.
 
Diemžēl, darbā ir dažas drukas kļūdas, bet mēs ieskaitīsim visus punktus, kas viņiem
pienākas.
Uzdevuma nosacījums ir ļoti svarīgi. Diemžēl, daļai uzdevumu tika mainīta forma tehnisko
iemeslu dēļ, taču praktiski visus šos uzdevumus var atrast jebkura franču valodas mācību
grāmatā.
 
Valodas lietojuma 2. uzdevums. Agrāk uzdevumu nosacījumā deva noteikto atbilžu skaitu.
Pašreiz arvien biežāk elementu daudzums pārsniedz elementu skaitu un tas ir ļoti pareizi,
jābūt izvēles brīvībai, lai skolēni mācītos izprast apgūto klasē materiālu un spētu paši
paskaidrot, kādēļ tiks izmantots tieši šis elements.
 
5. uzdevums ir veltīts “adjectifs possessifs” un tikai vienā teikumā kopā ar “adjectifs
possessifs” tiek izmantots “ pronom complément d’objet indirect”. Šis teikums ir ļoti svarīgs,
lai paradītu atšķirību starp “leur-adjectifs possessifs” et “ leur-pronom complément d’objet
indirect”.
 
6. uzdevumā uzmanība tika vērsta uz darbības vārda lietojumu nevis uz laiku. Tas bija
pēdējais izstrādātājs uzdevums, kuru steidzīgi vajadzēja ievadīt sistēmā un mēs esam
palaiduši garam šo nepiedodamo kļūdu.
 
Liels paldies, Linda, ka pamanījāt kļūdas, mēs to noteikti ņemsim vērā vērtējot skolēnu
zināšanas.