Mana izpratne par šiem jautājumiem ir aptuveni tāda:
Miera berze jāpārvar, lai ķermenis sāktu slīdēt un tad mēs jau runājam par slīdes berzi. Bieži miera berzes koeficients ir lielāks par slīdes berzes koeficientu.
Kad notiek ripošana, tad darbojas tieši miera berze, jo ritenis "atsperas" no sliedes/zemes, lai ripotu. Miera berze ir iemesls, kāpēc ritenis ripo, bet, ja tā tiek pārvarēta, tad ritenis izslīdēs. Tā kā bieži miera berzes koeficients ir lielāks nekā slīdes, automašīnām ir ABS sistēma, kas bremzējot neļauj nobloķēties riteņiem, lai straujāk var apstāties.
Ja tramvajs stāv ar nenobloķētiem riteņiem, tad, lai tas sāktu ripot ir jāpārvar rites berze, bet lai tas sāktu slīdēt - miera berze. Tas var sākt kustēties, nepārvarot miera berzi, bet gan to "izmantojot", lai varētu ripot, jo tas nevar ripot, pārvarot miera berzi, jo tad tas jau slīdēs.
Šādi saprotu fiziku es.