10. klases uzdevumi

10. klases uzdevumi

by Zane Ozoliņa -
Number of replies: 43

Šajā diskusijā aicinājums izteikt viedokļus un apspriest 10. klases uzdevumus.

In reply to Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Līva Oliņa -

Manuprāt, šobrīd "pareizā" atbilde 8. jautājumā nav precīza.

Pareizā atbilde ir piedāvāta 587 reizes, taču dotajā gadījumā pilnas 587 reizes āda nevar nomainīties.

45 gados ir 45*365=16425 dienas.

16425:28= 586.6 reizes => nav pilnas 587 reizes, āda pilnībā 587 reizes nenomainas!

Kā arī 587×28=16436 dienas kas ir vairāk dienas nekā 45 gados 

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Santa Pikure -

Piekrītu, mana atbilde 586,6 arī ir nepareiza, kaut gan tai vajadzēja būt pareizai, jo rezultāts bija jānoapaļo līdz desmitdaļām, nevis veselam skaitlim.

In reply to Santa Pikure

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Lāsma Rābante -

Izmantojot doto informāciju, atbildi uz jautājumiem! Visas atbildes noapaļo līdz veseliem skaitļiem!

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Līva Oliņa -

Velreiz par 8. Jautājumu.

Uzdevumā prasīts noapaļot uz veseliem skaitļiem, bet teikts ka āda pilnībā nomainas 28 dienu laikā. Tādā gadījumā āda nav pilnībā nomainījusies 587 reizes, bet gan ir nomainījusies 586 reizes, kas būtu pilnais skaitlis uz kuru jānoapaļo

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Paldies par komentāriem, ieskaitīsim gan 587 kas ir matemātiski noapaļojot iegūta atbilde, gan 586, kas ir loģiski pamatota atbilde.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Anastasija Petrova -

Atvainojiet, atbilde 8.jautājumā (par 586 un 587) man tagad ir uzskatīta par pareizo, bet punkts nebija piešķirts.

In reply to Anastasija Petrova

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Līva Oliņa -

Vēlviens komentārs/ jautājums par 11. jautājumu.

citāts no uzdevuma:

"Rudens vēlziedes lapas izaug pavasarī, ap to pašu laiku, kad kreimenei, taču lapas ir nevis 2-3 lancetiskas un nosmailotas, bet gan .....[atbilde]"

No šī noprotam, ka kreimenes lapas ir lancetiskas. Pareizā atbilde ir "3-4 plati lancetiskas", taču attēlā vēlziedes lapas ir izteikti šaurākas par kreimenes lapām.

Vai šadā gadījumā vēlziedes lapas drīzāk nebūtu lineāras? (Pārbaudīju Latvijas.daba.lv ierakstu par Rudens vēlziedi, citāts: "lapas 3-4, plakanas, iegareni lineāras vai plati lancetiskas") Uzskatu, ka attēlā parādītās lapas drīzāk kvalificējas kā lineāras, nevis plati lancetiskas.

In reply to Anastasija Petrova

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Zane Ozoliņa -

Labdien, visas līdz tam apstiprinātās izmaiņas punktos žūrija ieviesīs līdz svētdienai (2.12.).

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Toms Ekmanis -

Gadā ir 365,25 dienas (ik pēc 4 gadiem garais gads). Ja izmanto šo skaitli, tad arī iegūst nepieciešamās 587,0 reizes.

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Anna Marta Šitca -

Jā, bet prasīts bija noapaļot līdz veselam skaitlim- no pamatskolas, zinām, tad skaitli ceļ uz augšu, ja aiz komata ir ,5

In reply to Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Līva Oliņa -

2. jautājuma 2. punktā teikts, ka kašķa ērce mīt cilvēku un dzīvnieku epidermā. Vai tas to nepadara par endoparazītu?

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Paldies par komentāru, jūsu jautājums piefiksēts. Atbildi sniegsim 30.11 pēc 15:00

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Labdien,

Par ektoparazītiem uzskatāmi visi parazīti, kas dzīvo uz ķermeņa virsmas. Lai gan kašķa ērce mēdz veidot ejas ādā, tas notiek tikai ādas virsējā, ragvielas slānī. 

Tā kā šajā uzdevumā cita piedāvātā atbilde "trihomona" ir viennozīmīgs iekšējais parazīts, vērtēšana mainīta netiks.

In reply to Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Elizabete Romanovska -

Uzskatu, ka 12. jautājumā 11. punktā pareizā atbilde ir arī D, jo punktā aprakstīta bronhiālā astma un pret to palīdz dziedniecības ingvers, kā minēts tā aprakstā.

In reply to Elizabete Romanovska

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Paldies par komentāru, jūsu jautājums piefiksēts. Atbildi sniegsim 30.11 pēc 15:00

In reply to Elizabete Romanovska

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Zane Ozoliņa -

Šajā jautājumā tiks mainīta pareizā atbilde, respektīvi, kā pareizā 11. apakšjautājumā tiks ieskaitīta atbilde D. Šo, tāpat kā visas līdz tam apstiprinātās izmaiņas punktos, žūrija ieviesīs līdz svētdienai (2.12.).

In reply to Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Lāsma Rābante -

Mani uztrauc 13. uzdevums.Pirmā daļa ir balstīta uz to vai skolēns izprot diagrammu : "Aplūko attēlu un izvēlies pareizās ekoloģiskās grupas", kas atbilst zīmējumam! izvēlas atbilstošās grupas, bet ja tās ir kļūdains, jo nav izprastas grafiks, tad automātiski otrā dāļā  - "Aplūko dzīvnieku attēlus, izvēlies, kurai ekoloģiskajai grupai katrs no tiem pieder!" tu atbildi nepareizi, kaut zinot, pie kāda barošanās veida pieder.  

In reply to Lāsma Rābante

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Līva Oliņa -

Velreiz par 2. jautājumu un parazītismu.

Vai tad, ja ērce mitinās ādā (kas ir orgāns), to nevarētu pieskaitīt endoparazītiem?

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Līva Oliņa -

Par 11. uzdevumu

Rudens vēlziedes auglis ir pogaļa, bet kāpēc ne trīscirkņu pogaļa, ja attēlā redzamas tās trīs daļas?

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Paldies par komentāru, jūsu jautājums piefiksēts. Atbildi sniegsim 30.11 pēc 15:00

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Līva Oliņa -

Par 7. uzdevumu.

Uzdevuma sākumā teikts, ka epitēlijaudi ir audi, kas izklāj orgānu virsmas. Ja epitēlijaudu definīcija ir izklāšanas īpašība, kāpēc siekalu dziedzeru epitēlijs neatbilst tai?

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Paldies par komentāru, jūsu jautājums piefiksēts. Atbildi sniegsim 30.11 pēc 15:00

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Zane Ozoliņa -

7. jautājumā arī atbilde "veido robežu starp ārvidi un saistaudiem, izklājot ķermeņa vai iekšējo orgānu virsmas" pei attēla ar siekalu dziedzeri tiks ieskaitīta kā pareiza (par to, tāpat kā par katru pareizo atbildi 7. jautājuma tabulā, tiks piešķirti 0,25 punkti). Šo, tāpat kā visas līdz tam apstiprinātās izmaiņas punktos, žūrija ieviesīs līdz svētdienai (2.12.).

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Zane Ozoliņa -

Šajā jautājumā kā pareizā tiks ieskaitīta gan atbilde "pogaļa", gan atbilde "trīscirkņu pogaļa". Šo, tāpat kā visas līdz tam apstiprinātās izmaiņas punktos, žūrija ieviesīs līdz svētdienai (2.12.).

In reply to Lāsma Rābante

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Paldies par komentāru, jūsu jautājums piefiksēts. Atbildi sniegsim 30.11 pēc 15:00

In reply to Lāsma Rābante

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Sveiki!

Veidojot olimpiādi mēs mēģinājām uzdevumus veidot tā, lai pēc iespējas mazāk atbilžu būtu atkarīgas no iepriekšējām atbildēm. Tas bija iemesls, kādēļ šajā uzdevumā nelūdzām nosaukt dzīvnieku ekoloģiskās grupas, bet atrast organisma barības bāzi grafiskajā attēlā. Tas pārbaudītu skolēna zināšanas par dzīvnieku barību, nevis ekoloģiskajām grupām. 

Protams, ja attēls ir galīgi neizprotams, tad viss 13. jautājums ir apdraudēts, tomēr steidzu mierināt, ka skolēni nav apmulsuši, un no šajā uzdevumā iegūstamajiem 13 punktiem vidēji ieguvuši 10 punktus.

In reply to Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Lauma Skarbinīka -

15. jautājumā bija praktiski neiespējami datorā saskatīt grafiku attēlus, jo tiem bija ļoti slikta kvalitāte. Bija arī grūtības izlasīt asu nosaukumus.

In reply to Lauma Skarbinīka

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Paldies par komentāru, jūsu jautājums piefiksēts. Atbildi sniegsim 30.11 pēc 15:00

In reply to Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Julija Zabrodina -

Par 15. jautājumu

4. un 5. attēlā pat brillēs nebija iespējams datorā saskatīt grafikus, it īpaši y ass nosaukumus.


In reply to Julija Zabrodina

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Andrejs Ločs -

Pastāvēja iespēja pārlūkprogrammā izmantot pietuvināšanas funkciju. Kad to Google Chrome uzliek uz 300% viss ir labi saskatāms un attēls aizņem praktiski visu ekrānu.

In reply to Andrejs Ločs

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Zane Ozoliņa -

15. jautājumā nekas netiks mainīts, jo, kā jau norādīts - ja grafiku saskatīt bija sarežģīti, pastāvēja attēla pietuvināšanas opcija.

In reply to Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Līva Oliņa -

Komentārs par 15. jautājuma

5.attēla 1. apakšjautājumu

Grafikā par olbaltumvielām redzams, ka mazākas masas dzīvnieki uzņem lielāku procentuālo daudzumu olbaltumvielu un nedaudz lielākas masas dzīvnieki uzņem mazāku procentuālo daudzumu olbaltumvielu, taču vēl smagāki dzīvnieki uzņem lielāku daudzumu šo procentuālo olbaltumvielu, bet to uzņemtais daudzums ir mazāks kā visvieglākajiem dzīvniekiem. Grafikā punkti veido tādu kā U burtu, tāpēc, manuprāt, no šī grafika NEVAR secināt, ka lielākas masas dzīvnieki uzņēm sliktākas kvalitātes barību. Un tāpēc pareizajai atbildei vajadzētu būt "neapstiprinās" nevis "apstiprinās"

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Agnese Kokina -

Visos trijos šī jautājuma grafikos punkti veido mākoni, kas ir vai nu augšup vai lejup vērsts. Bet piekrītu, ka olbaltumvielu gadījumā šie punkti ir diezgan izkliedēti. Mēs apspriedīsimies, ko darīt ar šo jautājumu.

In reply to Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Zane Ozoliņa -

Labdien, tā kā dotais grafiks ir izrādījies mulsinošs, šis jautājums tiks izņemts no uzdevuma. Šo, tāpat kā visas līdz tam apstiprinātās izmaiņas punktos, žūrija ieviesīs līdz svētdienai (2.12.).

In reply to Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Anna Kosinkina -

Labdien!

Radies jautājums sakarā ar 11.uzdevumu(Jautājums 11). Pēdējā teikumā vajadzēja izvēlēties, kurš no 4 augu pāriem ir indīgs. Teikums ir šāds:''Ir būtiski spēt atšķirt šos augus, jo vēlziede un kreimene ir indīgi.'' Esmu atzīmējusi šo augu pāri, taču man rāda, ka ir neieskaitīts, pareizā atbilde: vēlziede un kreimene. 

Kad pildīju uzdevumu, atceros, ka man no 4 atbilžu variantiem bija 2 vienādi(''vēlziede un kreimene'', ''vēlziede un kreimene''). Vai man ieskaitīs manu atbildi? 

Ar cieņu Anna. 

In reply to Anna Kosinkina

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Zane Ozoliņa -

Labdien, jā, atbilde tiks ieskaitīta - šajā uzdevumā līdz ar to visiem kā pareizās tiks ieskaitītas divas (vienādās) pareizās atbildes.

In reply to Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

by Paula Sonita Deruma -
Labrīt! 

Manuprāt, pēc olimpiādes norises nav korekti ņemt ārā kādu uzdevumu, jo to pildīšanai ir ticis veltīts laiks. Ja runa ir par 13.uzdevuma rezultātu anulēšanu, drīzāk varētu izņemt ārā 15.uzdevuma 4.attēla 1.,2. un 3.apakšpunktu, jo 4.attēls bija pārāk mazs, lai varētu izlasīt grafiku nosaukumus un skaitļus, nepalielinot attēlus. (Olimpiādes stingro noteikumu dēļ neuzdrošinājos palielināt lapu ar tastatūras taustiņu ctrl + palīdzību...). Iepriekš minētais 13.uzdevums šķita ļoti labi saprotams.