10. klases uzdevumi

10. klases uzdevumi

Nosūtīja Zane Ozoliņa
Atbilžu skaits: 43

Šajā diskusijā aicinājums izteikt viedokļus un apspriest 10. klases uzdevumus.

Atbildot uz Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Līva Oliņa

Manuprāt, šobrīd "pareizā" atbilde 8. jautājumā nav precīza.

Pareizā atbilde ir piedāvāta 587 reizes, taču dotajā gadījumā pilnas 587 reizes āda nevar nomainīties.

45 gados ir 45*365=16425 dienas.

16425:28= 586.6 reizes => nav pilnas 587 reizes, āda pilnībā 587 reizes nenomainas!

Kā arī 587×28=16436 dienas kas ir vairāk dienas nekā 45 gados 

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Santa Pikure

Piekrītu, mana atbilde 586,6 arī ir nepareiza, kaut gan tai vajadzēja būt pareizai, jo rezultāts bija jānoapaļo līdz desmitdaļām, nevis veselam skaitlim.

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Līva Oliņa

Velreiz par 8. Jautājumu.

Uzdevumā prasīts noapaļot uz veseliem skaitļiem, bet teikts ka āda pilnībā nomainas 28 dienu laikā. Tādā gadījumā āda nav pilnībā nomainījusies 587 reizes, bet gan ir nomainījusies 586 reizes, kas būtu pilnais skaitlis uz kuru jānoapaļo

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Agnese Kokina

Paldies par komentāriem, ieskaitīsim gan 587 kas ir matemātiski noapaļojot iegūta atbilde, gan 586, kas ir loģiski pamatota atbilde.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Anastasija Petrova

Atvainojiet, atbilde 8.jautājumā (par 586 un 587) man tagad ir uzskatīta par pareizo, bet punkts nebija piešķirts.

Atbildot uz Anastasija Petrova

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Līva Oliņa

Vēlviens komentārs/ jautājums par 11. jautājumu.

citāts no uzdevuma:

"Rudens vēlziedes lapas izaug pavasarī, ap to pašu laiku, kad kreimenei, taču lapas ir nevis 2-3 lancetiskas un nosmailotas, bet gan .....[atbilde]"

No šī noprotam, ka kreimenes lapas ir lancetiskas. Pareizā atbilde ir "3-4 plati lancetiskas", taču attēlā vēlziedes lapas ir izteikti šaurākas par kreimenes lapām.

Vai šadā gadījumā vēlziedes lapas drīzāk nebūtu lineāras? (Pārbaudīju Latvijas.daba.lv ierakstu par Rudens vēlziedi, citāts: "lapas 3-4, plakanas, iegareni lineāras vai plati lancetiskas") Uzskatu, ka attēlā parādītās lapas drīzāk kvalificējas kā lineāras, nevis plati lancetiskas.

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Līva Oliņa

Vai 11. jautājumā punktā par vēlziedes lapām pareizā atbilde ir" 3-4 plati lancetiskas" vai arī "lineāras"?

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Toms Ekmanis

Gadā ir 365,25 dienas (ik pēc 4 gadiem garais gads). Ja izmanto šo skaitli, tad arī iegūst nepieciešamās 587,0 reizes.

Atbildot uz Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Līva Oliņa

2. jautājuma 2. punktā teikts, ka kašķa ērce mīt cilvēku un dzīvnieku epidermā. Vai tas to nepadara par endoparazītu?

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Agnese Kokina

Labdien,

Par ektoparazītiem uzskatāmi visi parazīti, kas dzīvo uz ķermeņa virsmas. Lai gan kašķa ērce mēdz veidot ejas ādā, tas notiek tikai ādas virsējā, ragvielas slānī. 

Tā kā šajā uzdevumā cita piedāvātā atbilde "trihomona" ir viennozīmīgs iekšējais parazīts, vērtēšana mainīta netiks.

Atbildot uz Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Elizabete Romanovska

Uzskatu, ka 12. jautājumā 11. punktā pareizā atbilde ir arī D, jo punktā aprakstīta bronhiālā astma un pret to palīdz dziedniecības ingvers, kā minēts tā aprakstā.

Atbildot uz Elizabete Romanovska

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Zane Ozoliņa

Šajā jautājumā tiks mainīta pareizā atbilde, respektīvi, kā pareizā 11. apakšjautājumā tiks ieskaitīta atbilde D. Šo, tāpat kā visas līdz tam apstiprinātās izmaiņas punktos, žūrija ieviesīs līdz svētdienai (2.12.).

Atbildot uz Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Lāsma Rābante

Mani uztrauc 13. uzdevums.Pirmā daļa ir balstīta uz to vai skolēns izprot diagrammu : "Aplūko attēlu un izvēlies pareizās ekoloģiskās grupas", kas atbilst zīmējumam! izvēlas atbilstošās grupas, bet ja tās ir kļūdains, jo nav izprastas grafiks, tad automātiski otrā dāļā  - "Aplūko dzīvnieku attēlus, izvēlies, kurai ekoloģiskajai grupai katrs no tiem pieder!" tu atbildi nepareizi, kaut zinot, pie kāda barošanās veida pieder.  

Atbildot uz Lāsma Rābante

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Līva Oliņa

Velreiz par 2. jautājumu un parazītismu.

Vai tad, ja ērce mitinās ādā (kas ir orgāns), to nevarētu pieskaitīt endoparazītiem?

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Līva Oliņa

Par 11. uzdevumu

Rudens vēlziedes auglis ir pogaļa, bet kāpēc ne trīscirkņu pogaļa, ja attēlā redzamas tās trīs daļas?

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Līva Oliņa

Par 7. uzdevumu.

Uzdevuma sākumā teikts, ka epitēlijaudi ir audi, kas izklāj orgānu virsmas. Ja epitēlijaudu definīcija ir izklāšanas īpašība, kāpēc siekalu dziedzeru epitēlijs neatbilst tai?

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Zane Ozoliņa

7. jautājumā arī atbilde "veido robežu starp ārvidi un saistaudiem, izklājot ķermeņa vai iekšējo orgānu virsmas" pei attēla ar siekalu dziedzeri tiks ieskaitīta kā pareiza (par to, tāpat kā par katru pareizo atbildi 7. jautājuma tabulā, tiks piešķirti 0,25 punkti). Šo, tāpat kā visas līdz tam apstiprinātās izmaiņas punktos, žūrija ieviesīs līdz svētdienai (2.12.).

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Zane Ozoliņa

Šajā jautājumā kā pareizā tiks ieskaitīta gan atbilde "pogaļa", gan atbilde "trīscirkņu pogaļa". Šo, tāpat kā visas līdz tam apstiprinātās izmaiņas punktos, žūrija ieviesīs līdz svētdienai (2.12.).

Atbildot uz Lāsma Rābante

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Agnese Kokina

Sveiki!

Veidojot olimpiādi mēs mēģinājām uzdevumus veidot tā, lai pēc iespējas mazāk atbilžu būtu atkarīgas no iepriekšējām atbildēm. Tas bija iemesls, kādēļ šajā uzdevumā nelūdzām nosaukt dzīvnieku ekoloģiskās grupas, bet atrast organisma barības bāzi grafiskajā attēlā. Tas pārbaudītu skolēna zināšanas par dzīvnieku barību, nevis ekoloģiskajām grupām. 

Protams, ja attēls ir galīgi neizprotams, tad viss 13. jautājums ir apdraudēts, tomēr steidzu mierināt, ka skolēni nav apmulsuši, un no šajā uzdevumā iegūstamajiem 13 punktiem vidēji ieguvuši 10 punktus.

Atbildot uz Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Lauma Skarbinīka

15. jautājumā bija praktiski neiespējami datorā saskatīt grafiku attēlus, jo tiem bija ļoti slikta kvalitāte. Bija arī grūtības izlasīt asu nosaukumus.

Atbildot uz Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Julija Zabrodina

Par 15. jautājumu

4. un 5. attēlā pat brillēs nebija iespējams datorā saskatīt grafikus, it īpaši y ass nosaukumus.


Atbildot uz Julija Zabrodina

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Andrejs Ločs

Pastāvēja iespēja pārlūkprogrammā izmantot pietuvināšanas funkciju. Kad to Google Chrome uzliek uz 300% viss ir labi saskatāms un attēls aizņem praktiski visu ekrānu.

Atbildot uz Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Līva Oliņa

Komentārs par 15. jautājuma

5.attēla 1. apakšjautājumu

Grafikā par olbaltumvielām redzams, ka mazākas masas dzīvnieki uzņem lielāku procentuālo daudzumu olbaltumvielu un nedaudz lielākas masas dzīvnieki uzņem mazāku procentuālo daudzumu olbaltumvielu, taču vēl smagāki dzīvnieki uzņem lielāku daudzumu šo procentuālo olbaltumvielu, bet to uzņemtais daudzums ir mazāks kā visvieglākajiem dzīvniekiem. Grafikā punkti veido tādu kā U burtu, tāpēc, manuprāt, no šī grafika NEVAR secināt, ka lielākas masas dzīvnieki uzņēm sliktākas kvalitātes barību. Un tāpēc pareizajai atbildei vajadzētu būt "neapstiprinās" nevis "apstiprinās"

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Agnese Kokina

Visos trijos šī jautājuma grafikos punkti veido mākoni, kas ir vai nu augšup vai lejup vērsts. Bet piekrītu, ka olbaltumvielu gadījumā šie punkti ir diezgan izkliedēti. Mēs apspriedīsimies, ko darīt ar šo jautājumu.

Atbildot uz Līva Oliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Zane Ozoliņa

Labdien, tā kā dotais grafiks ir izrādījies mulsinošs, šis jautājums tiks izņemts no uzdevuma. Šo, tāpat kā visas līdz tam apstiprinātās izmaiņas punktos, žūrija ieviesīs līdz svētdienai (2.12.).

Atbildot uz Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Anna Kosinkina

Labdien!

Radies jautājums sakarā ar 11.uzdevumu(Jautājums 11). Pēdējā teikumā vajadzēja izvēlēties, kurš no 4 augu pāriem ir indīgs. Teikums ir šāds:''Ir būtiski spēt atšķirt šos augus, jo vēlziede un kreimene ir indīgi.'' Esmu atzīmējusi šo augu pāri, taču man rāda, ka ir neieskaitīts, pareizā atbilde: vēlziede un kreimene. 

Kad pildīju uzdevumu, atceros, ka man no 4 atbilžu variantiem bija 2 vienādi(''vēlziede un kreimene'', ''vēlziede un kreimene''). Vai man ieskaitīs manu atbildi? 

Ar cieņu Anna. 

Atbildot uz Zane Ozoliņa

Atbilde: 10. klases uzdevumi

Nosūtīja Paula Sonita Deruma
Labrīt! 

Manuprāt, pēc olimpiādes norises nav korekti ņemt ārā kādu uzdevumu, jo to pildīšanai ir ticis veltīts laiks. Ja runa ir par 13.uzdevuma rezultātu anulēšanu, drīzāk varētu izņemt ārā 15.uzdevuma 4.attēla 1.,2. un 3.apakšpunktu, jo 4.attēls bija pārāk mazs, lai varētu izlasīt grafiku nosaukumus un skaitļus, nepalielinot attēlus. (Olimpiādes stingro noteikumu dēļ neuzdrošinājos palielināt lapu ar tastatūras taustiņu ctrl + palīdzību...). Iepriekš minētais 13.uzdevums šķita ļoti labi saprotams.