Pilnībā piekrītu ar Ralfa apgalvojumu.
Man arī radās šāds jautājums, jo mācību grāmatā elestības koeficents tika aprēķināts ar moduli, un es uzskatu, ka pareizi ir 0,1.
Arī tā uzskatu)
Arī piekrītu šiem apgalvojumiem, arī es uzskatīju, ka koeficients jārēķina izmantojot moduļus
Izskatīsim šo situāciju.
Uzdevumā ir prasīts aprēķināt elastības koeficientu.
Elastības koeficients = \( \frac{(60-54):60}{(3-6):3} =\frac{10\%}{-100\%}=-0,1 \)
Aprēķini neparāda 0,1, kā arī zīmei šajā gadījumā ir būtiska nozīme. Pagājušā gada olimpiādē bija jāieraksta skaitlis bez sniegtiem atbilžu variantiem, līdz ar to varēja pieņemt, ka skolēns kļūdījās un aizmirsa ierakstīt mīnus zīmi. Šajā gadījumā bija dota izvēle starp 0,1 un -0,1, tādēļ vairs nebija iespēja šādi cilvēcīgi kļūdīties.
Kāpēc zīmei ir būtiska nozīme? PED vērtība vienmēr ir negatīva, tātad zīme nespēlē nekādu lomu. Atbilde 0,1 būtu jāieskaita kā pareiza vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, kā jau citi minēja mācību grāmatās bieži PED izsaka caur moduli. Otrkārt, attaisnojums par pagājušā gada olimpiādi ir muļķīgs, jo tajā vērtību -0,5 (Matemātiski pareizu) ieskaitīja kā nepareizu (skatīt bildi pielikumā). Nav nekāda iemesla atbildi 0,1 neieskaitīt.
18.olimpiādes dalībnieku sarakstā Jūsu vārdu neatrodu, līdz ar to pieņemu, ka Jūs izmantojāt izmēģinājuma jautājumus, nevis īstos. Jāatzīst, ka izmēģinājuma jautājumos nav norādītas visas atbildes, kas bija īstajā. Pašā oficiālajā 18.olimpiādē tika ņemti vērā manis augstāk minētie atbilžu varianti. Jā, līdz ar to nav precīzs piemērs izmēģinājuma jautājumos, bet tas nemaina būtību. Līdzīgi kā šajā forumā, arī iepriekšējā tika uzietas neprecizitātes, kā tas vienmēr notiek. Korekcijas tiek veiktas oriģinālajos jautājumos.