10. klases uzdevumu apspriešana

10. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -
Number of replies: 7

Šeit rakstām visus jautājumus, kas radušies par 10. klases uzdevumiem un to atbildēm

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 10. klases uzdevumu apspriešana

by Viktorija Vereteņņikova -

Labdien!

10.klases olimpiadē 12. jautājuma tabulā

Man punktā "A" ir apzīmēts, ka atbilde nav pareiza, tomēr komentāros ir uzrakstīts, ka punkti no A-E atbilst divdīgļlapju klasei. Vai komentāros, vai labojumā ir kļuda.

In reply to Viktorija Vereteņņikova

Atbilde: 10. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Tiešām atbilžu skaidrojumos bija ieviesusies kļūda. Pazīme "sēklās ir barības vielas" neļauj nošķirt divdīgļlapju klasi no pārējām klasēm. 

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 10. klases uzdevumu apspriešana

by Iveta Vitālija Grincevičute -

Labdien! 

10.klases olimpiadē 11. jautājuma man ir 0/2 punktiem, bet  ir viena pareiza atbilde . Tada paša situācija ir 17. jautājuma, man ir 0/3, bet ir viena pareiza atbilde . Lūdzu pārskatīt šos uzdevumus !

Attachment Bio.png
In reply to Iveta Vitālija Grincevičute

Atbilde: 10. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Visos vairākizvēļu jautājumos tiek zaudēti punkti par nepareizi atzīmētām atbildēm.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 10. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -

21. jautājumā konstatējām, ka uzdevuma ievadtekstā tika aicināts izdarīt secinājumus no grafika. Tā kā ir iespējamas abu veidu atbildes gan ka notiek, gan nenotiek fotosintēze) , šo jautājumu par zaļo gaismu anulējam.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 10. klases uzdevumu apspriešana

by Madara Zaķe -

Labdien.

1. uzdevumā ir nepareizs zīmējums: dotajiem spieķa un ekloņa kauliem ir puse no viena, puse no otra kaula.

12. uzdevumā uzdevuma nosacījumos ir teikts: Izvēlies no dotajām vienu Latvijā augošu āboliņu sugu,...

Kādēļ par pareizo tiek uzskatīta tikai atbilde zemeņu āboliņš, ja tur der jebkura suga?

A. Sēklās ir barības vielas Šī pazīme atbilst, jo āboliņa sēklās IR barības vielas. 

Ir āboliņu sugas, kuras vairojas veģetatīvi.

Lūdzu turpmāk šāda tipa uzdevumos tad arī uzrakstīt, pazīmes, pēc kurām suga ir jāizvēlas.

In reply to Madara Zaķe

Atbilde: 10. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Labdien!

Atbildu par botānikas jautājumiem. No dotajām sugām, tikai divas ir eksistējošas Latvijas sugas - zemeņu āboliņš un Alpu āboliņš, pārējās nosauktās sugas neeksistē. Fakts, ka Jums jāizvēlas Latvijā augoša suga tika norādīts uzdevuma nosacījumos un šie vārdi bija papildus izcelti.

Tāpat arī uzdevuma nosacījumos bija lūgts atzīmēt izvēlētajam taksonam raksturīgās pazīmes.

Jums bija jānosauc divdīgļlapju klasei raksturīga pazīmes. Barības vielas vielas uzkrājas sēklās gan viendīgļlapjiem, gan divdīgļlapjiem. Tādēļ tā nav divdīgļlapjiem raksturīga pazīme.

Lai gan daži āboliņi spēj vairoties veģetatīvi,  Jums tika lūgts izvēlēties Nodalījumam, jeb Segsēkļu nodalījumam raksturīgās pazīmes. Segsēkļi ir raksturīgi ar savām sēklām, kurās uzkrājas barības vielas. Ja šis nodalījums vairotos galvenokārt veģetatīvi, jeb ar vasas vai sakņu pārveidnēm, tad šāda sēklu attīstība (bagātas ar barības vielām, sēklām raksturīgi papildus izplatību nodrošinoši pielāgojumi) evolucionāri nebūtu noritējusi.

Savukārt Jūsu iebildums par anatomijas uzdevumiem man nav īsti skaidrs. Attēlā redzams pilns rokas skelets. Elkoņa un spieķa kauls maina savu novietojumu atkarībā no plaukstas pozīcijas. Ja plauksta ir vērsta uz mugurpusi, kā tas ir attēlā, ko var spriest pēc īkšķa novietojuma, tad elkoņa un spieķa kauls krustojas. Bet, ja plauksta ir vērsta uz priekšu, tad šie kauli ir paralēli. To jūs varat pārbaudīt arī "uz sevis" sataustot savus rokas kaulus.


Cerams, ka atbildēju uz Jūsu jautājumiem.