Tā kā esam saņēmuši vairākas sūdzības gan no dalībniekiem, gan no skolotājiem par vairākizvēļu jautājumiem, veicām papildus rezultātu analīzi.
Atzīstam, ka nebijām līdz galam konsekventi, nenorādot pirms katra vairākizvēļu jautājumu bloka, ka atzīmējot nepareizās atbildes tiek zaudēti punkti. Lai gan šāds brīdinājums bija pašā darba sākumā, tā "uzpeldēšana" tikai pie dažiem jautājumiem varēja mulsināt.
9. klašu grupā bija vislielākais šādu jautājumu skaits, kā arī šīs klases darbu pildīja vislielākais skaits skolēnu, tādēļ olimpiādes žūrija izvēlējās šos darbus par situācijas modeli.
Visos jautājumos, kur varēja atzīmēt vairākas atbildes, tika veikta punktu uzskaite bez "soda punktiem", tad darba kopīgie punkti saskaitīti un salīdzināti ar punktiem, kurus skolēni iegūst pašlaik. Iegūts šāds grafiks
Grafikā var redzēt, ka punktu sadalījums ievērojami nemainās, ja tiek vai netiek skaitīti soda punkti. Iegūtie punkti cieši izvietojas uz vienas taisnes, kas norāda, ka pastāv cieša sakarība starp iegūtajiem punktiem neatkarīgi no soda punktu klātbūtnes. Ja skolēns iegūst daudz punktus vērtēšanas sistēmā bez soda punktiem, viņš iegūst arī daudz punktu vērtēšanas sistēmā ar soda punktiem. Divi punkti, kas pamanāmi krīt ārā no kopējā sadalījuma, ir jaunieši, kas ir atzīmējuši pilnīgi visas iespējamās atbildes. Kopumā analizējot darbus, tika identificēti divi jaunieši, kas atzīmēja visus atbilžu variantus vairākos jautājumos un kopumā pieci jaunieši, kas 14. jautājumā atzīmēja vienlaicīgi "neviens no minētajiem" un vismaz vēl vienu citu atbildi.
Ja piešķir vietas abos kopvērtējumos un tās atliek grafikā, tad iegūst šādu grafiku.
Redzams, ka kopumā jauniešu sakārtojums kopvērtējumā nemainās, pie tam grafika apakšā, kur redzami augstāko vietu ieguvēji, ir novērojama ļoti maza rezultātu izkliede. Tāpat var redzēt, ka vērtēšanas skala, kur tiek noņemti punkti par nepareizām atbildēm, dod iespēju plašāk ranžēt dalībniekus no 1. līdz 119. vietai, savukārt, bez soda punktiem dalībnieki saranžējas 87 kategorijās.
Olimpiādes veidotāju vārdā atvainojos par misēkļiem ar norādēm, bet kopumā uzskatām, ka nav pamata mainīt vērtēšanas sistēmu šajā olimpiādē.