Olimpiādes rezultātu apspriešana

12. klases uzdevumu apspriešana

12. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -
Number of replies: 72

šeit apspriežam bioloģijas olimpiādes  novadu posma 12. klases uzdevumus/ vērtējumus

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Anastasia Chkoulepa -

Labdien!

Man ir jautājums - 18.uzdevumā visas manas atbildes ir atzīmētas kā pareizas, tomēr punktu skaits par šo uzdevumu nav maksimāls.

 

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Anatolijs Bragars -

man 16. uzdevumā ir viss pareizi, par katro atbildi viens punkts, un par pedejo atbilde - 2. Bet man irtikai 5 no 7 punktiem, kāpēc?

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Raufs Guseinovs -

Man 16. uzd viss pareizs, bet 5/7 punktiem, arii citos shiis dalas uzdevumos turpmaakos rezultaatus buutu deriigi izverteet: biju paarbaudiijis, viss sakriit apreekinos, bet tiek radiitas dazhas nepareizas atbildes attieciibaa pret uzturu.

 

27. uzd tachu goldzhi komplekss der. Man nav ieskaitiits.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Līdz šim bija izlabotas tikai pareizās atbildes, tagad pārvērtēti arī punkti. Lūdzu, pārbaudiet vai nesakritības ir vēl novērojamas.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Liene Dārta Lukstiņa -

Vai punkti par nepareizajām atbildēm tiek noņemti katrā uzdevumā atsevišķi jeb tomēr no summas? Manā darbā nesakrīt punktu summa ar rezultātos norādīto par 6,1 punktu. Vai tas tādēļ, ka mainījies maksimālais punktu skaits? 

In reply to Liene Dārta Lukstiņa

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

"Rezultātos norādīto" - Jūs domājat to, ko Jums parādīja tūlīt pēc testa pabeigšanas?

 

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Liene Dārta Lukstiņa -

Tas ir punkti, kurus nelielajā tabuliņā parāda kā manus iegūtos šobrīd.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Raufs Guseinovs -

Man sanaak 68,8, skaitot, bet atteelots 65,8. Un kaapeec 21. uzd par 1/2 pareiz atbildeem no 2 maks. punktiem man 0,7?

In reply to Raufs Guseinovs

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Tādēļ, ka pareizas ir trīs atbildes - siekalaskuņģa suladivpadsmitpirkstu zarnas sula. Par katru pareizu atbildi Jūs saņemat 0.666 punktus, kas ir noapaļots līdz 0,7.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jekaterina Bogdanova -

Labdien! Gribēju paprasīt, kāpēc man ir samazinājies punktu skaits? Es visu pārskaitīju, un arī ar maksimālo punktu skaitu 128, man iznāk 81.3 , bet man ir atņemti 2 punkti.

In reply to Jekaterina Bogdanova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Man uzrāda, ka Jums kopvērtējumā ir 81,3 punkti. Lūdzu pārbaudiet, vai atjauninot lapu (F5) vai arī izlogojoties un atkārtoti ielogojoties sistēmā, Jūsu punktu skaits netiek parādīts jau labots. Diemžēl es nevaru redzēt šo lapu kā to redzat Jūs, tādēļ man ir grūti konstatēt kur ir problēma.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jekaterina Bogdanova -

Paldies par atsaucību, bet man tik un tā uzrāda 79.3 punktus. Es vēl reiz visu pārbaudīju, ielogojos no jauna, restartēju lapu, bet nekas nelīdzēja.

In reply to Jekaterina Bogdanova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Skaidrs, paldies!

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Krista Brigita Čerpakovska -

Labvakar!

Man ir radies tāds pats jautājums, darbu beidzot man parādījās 69,2 punkti, bet tagad 67, par ko tika samazināts punktu skaits?

In reply to Krista Brigita Čerpakovska

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Raimonda Pore -

Labvakar!

Man arī ir šāda problēma, jo uzrāda,ka esmu ieguvusi 77,4 punktus, kaut gan saskaitot tie ir 79,4 punkti.

In reply to Krista Brigita Čerpakovska

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Edīte Beķere -

Man radās jautājums, kāpēc beidzot darbu uzrādījās viens punktu skaits, bet tagad punktu skaits samazināts par veseliem 4 punktiem? Vai ir izņemts kāds uzdevums?

In reply to Edīte Beķere

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Sveiki!

 

Vērtēšanas protokolā 28. uzdevumam sākumā bija kļūdaini norāditi 10, nevis 5 maksimālie punkti.12. klasei neviens uzdevums nav izņemts.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Gustavs Rindžs -

Labdien!

Man radās divi jautājumi!

Pirmais ir par uzdevumu,kurā bija jāveic aprēķini par uzturu. Šajā uzdevumā sanāca tā, ka pielaižot vienu kļūdu, viss pārējais ir nepareizi. Paldies, Jūs jau izlabojāt punktus par tām kļūdām, kas bija 17. uzd. Taču līdzīga problēma ir ar 18. uzd. Ja 17. uzdevumā ielaida kļūdu, tad 18. uzd. automātiski ir nepareizs. Ja manā gadījumā pieņem tos skaitļus, kas ir 17. uzd., tad 18. uzd tehniski ir aprēķināts pareizi! Vai būtu iespēja to izskatīt? Jau iepriekš pateicos!

Otrs jautājums ir tīri par faktiem. Uzdevumā par acīm un aklo plankumu. Praktiski jau abām acīm ir aklais plankums - struktūra tīklenē, kurā nav gaismjutīgas šūnas. Īsti šo jautājumu nevar saprast, kā tas bija domāts!

Paldies!

In reply to Gustavs Rindžs

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Labdien!

Pie iespējamās pielaisto kļūdu pārskatīšanas mēs pašlaik strādājam, jo tas nav izvērtējams automātiski un šo uzdevumu pildīja gandrīz 1000 skolēnu. Visticamāk līdz pirmdienai būs pieņemts lēmums, ko darīt ar šo gadījumu.

 

Aklo plankumu zīdītājiem veido vieta, kur nervu šķiedras šķērso gaismjūtīgo šūnu slāni. Astoņkājiem, atšķirībā no cilvēka, nervu šķiedras atrodas aiz gaismjūtīgajām šūnām un tām tīklene nav jāšķērso.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Aleksejs Riženkovs -

Labdien,
tagad es paskatījos atbildes, un man radījas jautājumi par 17. un 18. uzdevumiem. Arī tagad, aprēķinot Annai nepieciešamo kaloriju skaitu, pēc formulas man sanāca 1776 kcal nevis 1940 (es paņēmu x=1.375, H=167, M=56 un V=16, it kā viss pareizi). Tādeļ arī koeficients bija 0.83 nevis 0.9. Tāpēc, manuprāt, mani aprēķini 17. un 18. uzdevumos bija pareizi, tāpēc mans punktu skaits bija par 9 mazāks. Bet arī ja mans koeficients nebija pareizs, arī tad mana atbilde par šķiedrvielām 18. uzdevumā ir pareiza- 0%, jo piena kokteilī ir 0 g šķiedrvielu. Uzrakstiet man, lūdzu, kur bija mana kļūda vai vispār tā bija.
Paldies par uzmanību.

 
In reply to Aleksejs Riženkovs

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Anda Ivanova -

Man, ņemot tieši tos pašus skaitļus, tomēr sanāk tie 1940 kcal, tā kā varbūt pamēģini izrēķināt vēlreiz ;)

Par 18.uzdevumu - jāņem vērā arī brokastīs uzņemtās šķiedrvielas (5g frī kartupeļos un 2g hamburgerā).

In reply to Anda Ivanova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Aleksejs Riženkovs -

Labdien, 

tagad par 18. uzdevumu man viss ir skaidrs. Bet 17. uzdevumā man vienalga sanāca 1776 kcal, un es saprātu, kāpēc jums ir 1940: tajā vietā, kur formulā ir -4.330xV, mīnusa vietā jūs paņemat plusu. Vēl es pārskaitīju savu punktu skaitu, un man sanāca 83.9 nevis 81.9.

Paldies par uzmanību

In reply to Aleksejs Riženkovs

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Anda Ivanova -

(447,593 + 3,098x167 + 9,247x56 – 4,330x16) x1,375 = (447,593 + 517,366 + 517,832 - 69,28) x1,375 = (1482,791 - 69,28) x1,375 = 1413,511x1,375=1943,5776 un noapaļojot līdz desmitiem 1940 kcal

Tiešām nezinu, Tu visu laiku rēķināji ar vienu un to pašu kalkulatoru? Vnk varbūt viņš ne tā parāda ciparus, jo 1943,5776...

In reply to Anda Ivanova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Aleksejs Riženkovs -

Paldies, tagad es sapratu, kāda bija mana kļūda. Tas nebija kalkulātors:)

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Margarita Pavloviča -

Sveiki, 10. un 12. uzdevumā man noņēmās punkti dēļ genotipa secības, piemēram, 10. uzdevumā, kur vajadzēja rakstīt ''aa cc dd'', es uzrakstīju ''aa dd cc'' un man neieskaitīja punktu, tas pats 12. uzdevumā, bet tur neieskaitīja 4 punktus. Vai tiešām secībai ir nozīme?

In reply to Margarita Pavloviča

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Jā, jums bija lūgts gēnus rakstīt alfabēta secībā. 

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Anda Ivanova -

Labdien!

Man ir jautājums par 18.uzdevumu, proteīnu daudzumu %..

Vairākas reizes pārrēķināju, bet man tie 86% nekādīgi nesanāk, kaut gan visi pārējie aprēķini ir pareizi.

Kopā brokastīs un pusdienās Anna ir apēdusi 5+12+14=31g proteīnu

Vidēji dienā viņai būtu ieteicams uzņemt 39g proteīnu.

31/39=0.7948... tātad 79%

Lūdzu pārbaudiet vēlreiz, vai arī apgaismojiet mani, kā iegūt tos 86%. :)

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Anastasia Chkoulepa -

Paldies, punktu skaits par 18.uzdevumu tika izlabots, tagad tas ir maksimāls.

Tomēr saglabājas nesakritība kopējā punktu skaitā - tas palika nemainīgs pēc punktu izlabošanas, kaut arī tam vajadzēja palielināties par 1 punktu.

 

In reply to Anastasia Chkoulepa

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Anda Ivanova -

Diemžēl nav nekādu izmaiņu, arī punktu skaitā pie uzdevuma..

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Dāvis Rūdolfs Zaķis -

Sveiki,

Vēlējos jautāt par 12 jautājumu, es neesmu ierakstījis burtus alfabēta secībā , bet atbilde ir pareiza, vai ja ir tikai sajaukta secība blakus esošām ailēm punkti nepienākas?

 

 

Paldies jau iepriekš

In reply to Dāvis Rūdolfs Zaķis

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jekaterina Bogdanova -

Man radās tieši tāds pats jautājums!

In reply to Jekaterina Bogdanova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -

par pareizu, bet ne-alfabēta secībā ierakstītu genotipu saņemat 0.5 punktus. Punkti šajā jautājumā ir pārlaboti visiem.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jekaterina Kazakova -

Labdien!

Man arī izrādās tāda problēma kā dažiem citiem. Jau pēc izmaiņām maksimālā punktu skaitā (128 133 vietā) paskatījos savus rezultātus: bija 86,4. Pārskaitīju, un izlikās, ka ir 87,5. Vai ir iespējama rezultātu korekcija?

Paldies!

In reply to Jekaterina Kazakova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -

Lūdzu identificējiet kādu konkrētu  uzdevums, kur novērojama kāda vērtējuma neatbilstība, un uzdodiet jautājums šeit forumā vēlreiz par to. 

 

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -

Uzmanību, par uztura uzdevumu runājot, esam saņēmuši vairākus jautājumus un iebildumus, daži no tiem ir būtiski un tos ņemsim vērā. Problēma ir apstāklī, ka izmaiņas šī uzdevuma vērtējumā būs jāievada manuāli pēc visu citu uzdevumu pārvērtēšanas. Tāpēc, aicinu izteikt savus komentārus par visiem uzdevumiem līdz pirmdienas (25.11) plkst 18:00; pēc tam nodarbosimies ar "kilokaloriju uzdevuma"  rezultātu manuālu koriģēšanu.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Alise Pastare -

Vēlējos pajautāt - ja 12. uzd. kā pareizās atbildes tiek uzrādītas %100%dd, %100%cc un %100%DD, bet man attiecīgie burtu savienojumi ir ierakstīti atbildes lauciņos, tad manas iesniegtās atbildes ir uzskatāmas par pareizām?

In reply to Alise Pastare

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Jā, jūsu atbildes ir pareizas. Pēc brīža sakārtosim arī krāsu kodējumu

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Lūgums nesatraukties par nesakritībām kopējā punktu skaitā, kas tiek uzrādīts kopvērtējumā, un kādu Jūs iegūstat saskaitot punktus katrā uzdevumā. Pašlaik notiek vairāku uzdevumu labošana, kas var ietekmēt kopvērtējumu. Patiesībai atbilst tas punktu skaits, kas sanāk saskaitot punktus par katru uzdevumu.

Pašlaik visaktuālākie ir jautājumi par to, kuras atbildes tiek ieskaitītas vai nē. Ja jums ir pamatojums kādēļ būtu jāieskaita vai nebūtu jāieskaita kāda atbilde, lūdzu, ziņojiet to forumā līdz pirmdienas 18:00.

Kā jau Jānis Liepiņš minēja, uzturvērtības uzdevumus pārskatīsim manuāli pēc tam, kad būs izskatītas visas pārējās problēmas, kuras var salabot automātiski.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Estefanija Novicka -

Tas nozīmē, ka nekas, ka man kopvērtējumā ir 107.7 no 128, ja saskaitot punktus , es iegūstu rezultātu 109.2? Tas nozīmē, ka tam otrajam vajadzētu būt pareizam, vai nē?

In reply to Estefanija Novicka

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Jā. Tas punktu skaits, ko Jūs iegūstat saskaitot savus punktus, ir pareizais.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Vitālijs Draguns -

Man ir jautājums 7. , 8. , 10. , 12. uzdevumiem. Kāpēc jūs piezīmē rakstāt, ka Katrā lodziņā raksti tikai vienu gēnu, bet paši rakstāt aa _ dd. Tāpēc man visur ir nepareizi.

In reply to Vitālijs Draguns

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Katram gēnam diploīdos organismos ir divas alēles.

Attiecīgi vienā lodziņā ir jāraksta viena gēna abas alēles.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Toms Jānis Eglītis -

 Labdien, esmu apreiķinājis 18 uzdevumā visus procentus pareizi, bet neesmu ņēmis vēra pusdienas uzturvielas.Vai man nepienākas par to puse punktu, jo ja ņem vidējas sievietes parametrus, tad pienākas puse no punktiem? Vai ši uzdevuma galvenais ir uzzināt vai skolēns stresa situācijā prot pareizi lasīt vai viņš prot apreiķināt uzdevumu pēc jēgas? 

 

In reply to Toms Jānis Eglītis

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Ja Jūs esat ņēmis vērā tikai pusdienu uzturvielas un ir jautāts tas, cik daudz uzturvielas Anna šodien jau ir uzņēmusi, tad tieši Jūs neesat uztvēris jautājuma būtību.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Alīna Gončarova -

Labdien!

16. jautājumā maksimālais punktu skaits ir 7,taču man ir ielikti 5. Kā tas var būt ,ja tur jautājumi ir tikai 6?

In reply to Alīna Gončarova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Tā kā proteīnu aprēķināšanai bija nepieciešamas papildus darbības, par pareizi aprēķinātiem proteīniem bija iespējams saņemt 2 punktus.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Ričards Grigonis -

Es vēlētos zināt las ir izlemts plkst 18.00? Tas noteikti interesē daudziem

Vai uzdevumi par uzturu tiks laboti manuāli?

In reply to Ričards Grigonis

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Uzdevumi par uzturu jau tiek laboti. Vērtēšanas shēmu var redzēt atsevišķā foruma tēmā

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Pāvels Lizons -

Labrīt,

Gribetos parunāt par 18 uzdevumu. Tapat ka daudziem citiem olimpiades dalidniekiem man gribētos paprasīs parskatit darbu, jo tikai vienas kļudas dēl, vairāki mani reizinājumi tika neieskaitīti. Taisot proporcijas lai noskaidrotu cik Annej vajag olbaltumvielu, tauku utt es izmantoju nepareizi apreķinātu Annas kolorījas.

Nevaru saprast kapēc vienas kļudas dēļ vajag dzēst nost vairākas, tehniski pareizi apreķinātus atbildes.

Ar ceņu P.Lizons

In reply to Pāvels Lizons

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Šajos uzdevumos visi darbi tiks pārskatīti. Pārskatītam vērtējumam jāparādās tuvāko dienu laikā. Tā kā šos uzdevumus nevar izlabot atutomātiski, tas nav tik ātri.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Kārlis Mārtiņš Briedis -

1.) Par 11. uzdevumu

Pēc atbildēm 12 uzdevumā vispirms tiek krustots aaCCdd * aaccDD, tātad sanāk tikai un vienīgi žurka ar genotipu aaCcDd. Pēc 14. uzd atbildes sanāk, ka iegūtais aaCcDd jākrusto ar "Jebkuru žurku ar identisku genotipu pirmā krustojuma pēcnācējiem", t.i. ar citu aaCcDd (lai kuru iegūtu ir jāveic jau 2. krustošana), tātad kopā ir 3 krustošanas, un nekādīgi nevar sanākt atbilde 2. Uzskatāmībai pievienoju attēlu

 

2.) Par uzturvielu uzdevumu

Es kā ne-biologs nespēju starprezultātus noapaļot līdz desmitiem (ka ir ļoti, ļoti neprecīzi) un noapaļotus skaitļus rakstīju tikai loziņos, taču precīzos rezultātus izmantoju tālāko uzdevumu risināšanā. Uzdevumā dots, ka hamburgerā ir 2g (8,1%) šķiedrvielu, tas ir 2 / 0.081 = 24.7g dienā. Un Annai 24.7 * 0.9 = 22g dienā, kas ir atbilde, kas NAV ieskaitīta. (Turklāt 16. uzd nav ieskaitīta atbilde 30g šķiedrvielu, lai gan 24.7 un 30 neatšķirās par 10, taču tas ir mazssvarīgi)

18. uzdevumā arī Jūsu atbildes sanāk, ka ir apēsts 31g proteīnu, kas no manas 17. uzd atbildes 33g/dienā (nevis jūsu 36g/dienā) ir 94% nevis 86%.

Tas pats ar šķiedrvielām - tiek iegūts ka ir apēsti 7,02 g, kas ir 32% no 22g (mana atbilde). Tas pats, kas jūsu 39% no 18g

Attachment bio.png
In reply to Kārlis Mārtiņš Briedis

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

1) Jūs krustojumā iegūstat vairākas heterozigotiskās žurkas, kuras iespējams sakrustot savā starpā. Tieši ar inbrīdinga palīdzību pārsvarā tiek selekcionētas recesīvās pazīmes. 

2) Noapaļot rezultātus bija nepieciešams arī tāpēc, ka procenti no GDA, kas tiek rakstīti iekavās uz produktu etiķetēm arī tiek noapaļoti. Ja Jūs izrēķināsiet vienas uzturvielu dienas devu no vairākiem produktiem, kaut vai tiem, kas doti uzdevumos, būs redzams, ka tās atšķiras. Pārrēķinot uzdevumus mēs ņēmām vērā tās atbildes, ko Jūs esat iesnieguši sistēmā. To ar kādām atbildēm Jūs esat operējis savos aprēķinos mēs uzminēt nevaram.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Kārlis Mārtiņš Briedis -

1) Tad kapēc vispār uzdevumā minēts, ka pieejamas bija vairākas mātītes un vairāki tēviņi, ja plānots krustot tuvi radniecīgus pēcnācējus, kuru pēcnācēji ļoti iespējams nebūs pilnvērtīgi funkcionējoši?

2) 18. uzdevuma atbildes gan sanāk arī no tā, kas tika ierakstīts 17. uzdevumā. Taču minēt neko nevajag, jo tas būtu tikai normāli ja tiktu arī izmantotas precīzas atbildes un noapaļoti tikai rezultāti. Ja nemaldos visus gadus fizikas olimpiādēs šajā sistēmā tieši tā tiek darīts.

In reply to Kārlis Mārtiņš Briedis

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

1) Uzdevumā tāpat ir arī minēts, ka Jums jāieraksta mazākais iespējamais krustojumu skaits. Inbrīdings pats par sevi nav bīstams. Krustojot tuvus radiniekus ir lielāka iespēja, ka fenotipiski parādīsies retas recesīvās alēles, tādēļ to neiesaka. Tomēr uzdevuma nosacījumos arī ir minēts, ka visas žurkas ir tīrās līnijas - tātad visas to alēles ir homozigotiskā stāvoklī un žurku genomā nav negatīvu recesīvu alēļu, jo tad tās būtu izpaudušās fenotipiski. Attiecīgi tuvradnieciska krustošana nav bīstama.

2) Pirmkārt, kā jau es minēju, izejas datu variablitātes (GDA % ir noapaļoti) dēļ sanāk vairāki izejas datu seti (atkarībā no tā no kura objekta (hamburgera, kolas vai frī) Jūs esat aprēķinājis GDA), lai vērtēšanai nebūtu jānodarbojas ar visu iespējamo kombināciju izskatīšanu, datus bija jānoapaļo. 
Otrkārt, ja Jūs neesat noapaļojis datus, mēs tāpat ņemsim vērā tos, kurus Jūs esat ierakstījis savos atbilžu logos, attiecīgi 18. uzdevumā ir iespējams iegūt puspunktu par katru atbildi, kas veidojas dalot dienā uzņemto uzturvielu devu ar Jūsu 17. vai 16. jautājuma atbildē ierakstīto. Tomēr šādu izvērtējumu tiešsaistes sistēma veikt nevar, tādēļ tas ir izdarīts ārpus sistēmas un pašlaik manuāli tiek ievadīti vērtējumi. Sīkāk ar vērtēšanas shēmu var iepazīties šeit

In reply to Kārlis Mārtiņš Briedis

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Kārlis Kampāns -

Man tas pats, vienīgi ar labu nodomu, proteīnu un šķiedrvielas neapaļoju, jo tas radītu pārāk lielu neatbilstību realitātei, tāpēc turpmākos aprēķinos veicu ar tiem datiem, iegūstot tādus pašus rezultātus, kā augstāk tika minēts, bet nevēlos strīdēties un nesaku, ka man ir taisnība, vienīgi precīzāku lielumu aprēķināšanai nevajadzētu būt būtiskai kļūdai :)

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Zane Līkā -

Šobrīd 17. jautājumā man parādās 5.5 punkti no 6. Šķiet, ka 0.5 punkti man noņemti par to, ka man norādītais monosaharīdu daudzums ir 81g, taču pareizā atbilde ir 82g, taču vērtēšanas kritērijos, ka punktu iespējams iegūt arī tad, ja uzturvielu daudzums var variēt vienas vienības robežās.

Ceru, ka radusies kļūda tiks novērsta vai izskaidrota, ja tomēr kaut ko pārpratu.

paldies jau iepriekš! :)

In reply to Zane Līkā

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -

Labvakar, 

nē, "pie vainas" būs kopējais ogļhidrātu daudzums, kas Jūsu gadījumā norādīts 216, bet sagaidāmā atbilde bija 218+/-1.

0.5 punktus saņemat par to, ka esat korekti izmantojusi pašas iegūtos datus kopējā ogļhidrātu daudzuma aprēķinā.

 

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Raimonda Pore -

Vai jau pie iegūtā punktu skaita tiek uzrādīts galējais punktu skaits? Šķiet, ka atkal nesakrīt saskaitīto punktu skaits ar uzrādīto punktu skaitu.

In reply to Raimonda Pore

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Mēs pašlaik labojam uzturvērtības uzdevumu. Kad būs ievadīti visi dati, sistēmā tiks atjaunināts kopvērtējums, pagaidām punkti var nesakrist.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Annija Čamane -

Labvakar! Es vēlējos pajautāt, vai par galveno tiek uzskatīta uzdevuma izpratne/zināšanas pamatā vai tas, cik precīzi ievērots uzdevuma nosacījums/i, jo manā darbā 7. uzdevumā manis pašas kļūdas dēļ esmu ierakstījusi burtus pa vienam, nevis dubultā, lai gan izpratne man bija pareiza - tikai divās vietās, rakstot burtus, nokļūdījos ar to, ka bija homzigotiska dominanta nevis recesīva alēle (arī citi burti). Vai par to netiek doti punkti (par izpratni), jo teorētiski man bija skaidrs, ka  atbildu pareizi, lai arī dubultus burtus neierakstīju, lai arī tā sākumā biju iesākusi, taču, pārlasot uzd. nosacījumus, muļķīgi pārpratu, ka jāraksta pa vienam burtam katrā lodziņā.

 

In reply to Annija Čamane

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -

Fakts, ka dalībnieks krustojamo dzīvnieku (tātad, diploīdu) genotipu lodziņos ieraksta tikai vienu allēli, norāda uz nepietiekošu izpratni un iemaņām ģenētikas uzdevumu risināšanā. Diploīdam organismam norādot tikai vienu gēna allēli nav iespējams pierakstīt heterozigotus genotipus.

Sastādot  uzdevumu un nosakot kritērijus pēc kā tiks veikta automātiska izvērtēšana, nevaram paredzēt pilnīgi visus gadījumus un negadījumus. Attiecīgi, par "pareizai atbildei līdzīgu datu ievadi" lodziņos punkti netiek piešķirti. 

Iespējams, ka Jūsu problēma var kalpot sistēmas uzlabošanai un precīzākai uzdevumu definēšanai nākotnē.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Anda Ivanova -

Sveiki! Man joprojām ir nelielas problēmas ar uzturvērtības uzdevumu.

17. uzdevumā esmu nedaudz nokļūdījusies un ieguvu, ka Annai ieteicams vidēji dienā apēst 39 g (36 g vietā) proteīnu, tomēr atbilde ir ieskaitīta kā pareiza, taču līdz ar to 18. uzdevumā man sanāk 79% proteīnu. Pārskatīju kritērijus, saprotu, ka starp 79% un 86% ir diezgan liela starpība, bet, ja 17. uzdevuma atbilde ir ieskaitīta, tad atbilde 18. uzdevumā, rēķinot no tiem datiem, ir pareiza...

In reply to Anda Ivanova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -

Tas, kas Jūs redzat zaļu ķesīti pie 17. uzdevuma proteīniem, diemžēl, pēc pārvērtēšanas, neko nenozīmē. Punkts par proteīniem nav piešķirts (iegūti 5 no max 6). 

 

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Edīte Beķere -

Arī man 16. jautājumā ir iegūti 2 punkti bet ir četras pareizas atbildes.Tāpat arī 17. uzdevumā iegūti 3 punkti par četrām pareizām atbildēm.

In reply to Edīte Beķere

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Šie uzdevumi pārvērtēti pēc jaunas vērtēšanas shēmas, ar to var iepazīties šeit

Tā kā vērtēšana notika manuāli, jo sistēma neņem vērā iepriekšējās atbildes, krāsu kodējums Jūsu atbildēm vairs nenozīmē vai tās ir vai nav ieskaitītas.

 

In reply to Anda Ivanova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Kā jau Jānis norādīja, krāsu kodējums pēc pārvērtēšanas vairs nav aktuāls. Krāsu kodējumu norāda sistēma, kuras vērtējums pašlaik ir izmainīts.

Jūsu punkti 17. un 18. uzdevumā sadalās šādi

5 0.5 0.5 1 1 1 1
5 1 0.5 1 1 0.5 1
In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jekaterina Bogdanova -

Tagad situācija ir vēl trakāka, no sākuma man bija 81.3 punktu, pēc tam 79.3 punktu, bet tagad 77.3  Par ko tika atņemti punkti, un kāpēc?

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jekaterina Bogdanova -

Man 17 jautājumā ir 4 pareizi no 6, bet ir iedots tikai viens punkts no 6, Kāpēc?

In reply to Jekaterina Bogdanova

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -

Uzturvērtību uzdevums pārvērtēts manuāli saskaņā ar šeit sniegto shēmu: http://skolas.lu.lv/mod/forum/discuss.php?d=462

automātiskais krāsu kodējums (zaļš pareizs, sarkans nepareizs) 17, 18 un 19. uzdevumos nav spēkā, pievērsiet uzmanību saviem rezultātiem un salīdziniet tos ar augstākminēto izvērtēšanas shēmu. 

Mainījušies ir pareizo atbilžu intervāli, kā arī netiek piešķirti pilni punkti par nenoapaļotiem datiem.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Toms Štrāls -

21. uzdevumā par vienu nepareizu atbildi noņem tik pat daudz punktu, cik piešķir par vienu pareizu atbildi? Tātad iesniedzot vienu pareizu un vienu nepareizu atbildi, rezultāts ir 0 punktu? Saprotu, ka tas tiek darīts, lai nevarētu apkrāpt sistēmu, atzīmējot visas atbildes, bet tomēr, atbildot daļēji pareizi, vajadzētu piešķirt kaut kādu vērtējumu.

In reply to Toms Štrāls

Atbilde: 12. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

21. uzdevumā ir 3 pareizās atbildes, par katru iegūst 2/3 punktus. Tikpat daudz (2/3) punkti tiek noņemti, ja tiek atzīmētas pēdējas divas atbildes "taisnās z. s." un "resnās z.s.", kas ir acīmredzami nepareizas. Ja jūs atzīmējat tievo zarnu, punkti netiek, ne piešķirti, ne noņemti. Kopumā - ir iespējams iegūt pozitīvu vērtējumu arī par nepilnīgu atbildi.