Kas var izraisīt preces A piedāvājuma līknes nobīdi pa labi?
Ja palielinās patērētāju ienākumi, vērtība krītas, jo patērētāji var nopirkt vairāk par to pašu cenu. Līdz ar ko vai tad ražotājiem loģisks risinājums nav cenas paaugstināt?
Kas var izraisīt preces A piedāvājuma līknes nobīdi pa labi?
Ja palielinās patērētāju ienākumi, vērtība krītas, jo patērētāji var nopirkt vairāk par to pašu cenu. Līdz ar ko vai tad ražotājiem loģisks risinājums nav cenas paaugstināt?
Runa ir par ārpuscenas faktoriem, kuri tieši ietekmē piedāvājuma līkni. Patērētāju ienākumi ietekmē netieši un ne obligāti tie ietekmēs tieši pašu piedāvājumu, drīzāk - cenu.
Cik es zinu, piedāvājuma likuma līknes grafikā uz asīm ir daudzums un CENA. Tāpēc arī jautāju.
pirks vairāk par lielāku cenu - priekš tā ir jānobīda punkts(līdzsvara) uz piedāvājuma līknes, bet pati līkne parāda, cik daudz un par kādu cenu RAŽOTĀJI grib un SPĒJ pārdot preci, Šie faktori nemainīsies.
Par augstāku cenu loģiski, ka gribēs pārdot vairāk, ja nav citu faktoru. Taču ja paaugstināsies ienākumi, iedzīvotāji spēs iegādāties vairāk preci vai par augstāku cenu. Šādā situācijā pieprasījuma līkne un līdz ar ko pieprasījuma un piedāvājuma līknes krustpunkts pārvietojas pa labi. Pie šādas situācijas krītas preces vērtība, jo tā ir biežāka, tāpēc ražotāji paceltu cenu, ne tā? Līdz ar ko pārdotais daudzums nemainītos, bet ienākumi paaugstinātos.