9. klases uzdevumu apspriešana.

9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina
Atbilžu skaits: 76

Šeit rakstiet visas neskaidrības vai sūdzības par devītās klases uzdevumiem un atbildēm.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Elīna Strazda

Lūdzu pārbaudiet 9. klases skolnieces Elīnas Strazdas punktu skaitu par pareizajām atbildēm 7.,17.,30 jautājumā, jo punkti nav pieskaitīti. Neskaidrs jautājums arī par 13. jautājumu kurā tiek noņemti punkti.

Paldies par atsaucību.

Atbildot uz Elīna Strazda

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Vairākos jautājumos, kur varēja izvēlēties vairākas atbildes, nepareizās atbildes noņem vairāk kā vienu punktu, lai nevarētu nopelnīt punktus, ja saķeksē visus lauciņus. 

Tā piemēram jautājumā, kas dēj olas, ir septiņas atbildes, piecas pareizas, kas katra dod vienu punktu un divas nepareizās atbildes, kas katra noņem 2,5 punktus. 

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Elīna Strazda

Labdien!Jūsu vērtēšanas kritēriji ir pilnīgi neizprotami, vienos uzdevumos punkti tiek noņemti, citos uzdevumos punkti netiek noņemti. Sastādot testu skolotājam vienmēr ir jānorāda cik atbildes katrā jautājumā drīkst apvilkt vai iezīmēt, ja tās ir vairāk kā viena, tad neradīsies jautājums, ka skolēns iezīmē visas, tā māca pedagoģijā. Uzdevuma sānā tiek norādīti par uzdevumu iegūstamie punkti, piemēram 7. jautājumā ir doti 7 atbilžu varianti,var iegūt 5 punktus, skolēns dod 5 atbides, no kurām viena ir kļūdaina, šādā  gadījumā punktus noņemt ir nekorekti, tālāk 17 jautājumā  dotas 6 atbildes , var iegūt piecus punktus, skolēns iezīmē 5, 1 no tiem nepareizi, viens brīvs , punktus noņemt līdz 0 vispar nedrīkst,30 jautājumā 6 atbildes, var iegūt trīs punktus, skolēns iezīmē 3 atbildes  1 nepareizi, jāiegūst 2 punkti. Tā notiek visos uzdevumos tāpēc lūdzu pārskatiet, jo skolēns neiezīmē visas atbildes, bet tik cik nepieciešams uzdevuma izpildei. tā arī visos pārējos uzdevumos ir. Sapratām par 13. jautājumu,kur bija brīdinājums par punktu noņemšanu, citos uzdevumos tāda brīdinājuma nebija, bet nepiekrītam Jūsu kritērijam, jo tas ir pretrunā ar visām matemātikas normām, jo uzdevumā dotas 9 atbildes, var iegūt četrus punktus, skolēnsiegūst 2 punktus, jo divas atbildes pareizas, bet jūs par divām nepareizām noņeat 5 punktus,tādad skolēns iegūst -1 punktu, tā darīt varētu, ja skolēns būtu apvilcis vairak kā četras atbildes.

Lūdzu esat korekti un vienādi izvērtējat visus uzdevumus,skolēni salīdzina, sazvanās, bērnos tas rada nevēlēšanos vēl kādreiz piedalītie šādos pasākumos.Ar cieņu Elīnas mamma. 

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Kristīne Migunova

Tad, atvainojiet, kāpēc uzdevuma noteikumos nebija ielikti šādi vērtēšanas kritēriji, ka par nepareizām atbildēm tiek noņemti punkti?!

Jo tas bija rakstīts tikai pie viena uzdevuma.

Atbildot uz Kristīne Migunova

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marta Pekša

Piekrītu šim. To vajadzēja tad jau likt darbu sākot,nevis pa vidu un nesaprotami. Tad jau labāk vispār tos uzdevumus ka neizprati nepildīt,ja tā zaudē punktus,bet nav nekur pieminēts.Ļoti skaisti no jūsu puses,patiešām. Liels paldies par šāda "sīkuma" aizmiršanu

Atbildot uz Elīna Strazda

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Jānis Liepiņš

Sveicināti, 

Runājot par vairāku izvēļu jautājumiem. 

1. Olimpiādes ievada tekstā bija šāds teikums, citēju:

"5. Jautājumos, kuros ir jāizvēlas vairākas atbildes, par katru nepareizi atzīmēto atbildes variantu var tikt noņemti punkti, minimālais šāda jautājuma vērtējums ir nulle punktu!" Tātad jau olimpiādi uzsākot Jūs tikāt brīdināta, ka vairākizvēļu jautājumos ir iespējams "zaudēt" punktus.

2. 9. klasē vairāku izvēļu jautājumi bija sastopami 1., 3., 4. un 5. uzdevumu lapās. Visos gadījumos, izņemot 7. un 17. jautājumu par katru pareizi atbildēto atbilžu variantu dalībnieks tiek apbalvots ar tikpat punktiem, cik zaudētu atzīmējot nepareizo atbildi. Nevienā no jautājumiem dalībnieks nevarēja iegūt mazāk par 0 punktiem. 

Jautājumi ar vairākām pareizām atbildēm, kur, nepareizās atbildes noņem vairāk kā vienu punktu, tika ietverti tādēļ, lai izvairītos no tendences izvēlēties visas atbildes. Ja šādā jautājumā apvelk visas atbildes, dalībnieks iegūtu 3 vai 5 punktus (5-2 vai 6-1); tādā gadījumā uzdevums zaudē jēgu, jo atalgoti tiek arī tie, kas nezin, ka "ķengurs un cirslis nedēj olas". 

Žūrija secināja, dalībniekiem sākotnēji tika dota  informācija/ brīdinājums par sagaidāmo reakciju vairāku izvēļu jautājumos, tāpēc izmaiņas vērtēšanā attiecībā uz vairāk izvēļu jautājumiem mainītas netiks. 

Atzīstam, ka šie divi jautājumi tika vērtēti atšķirīgi nekā pārējie vairāku izvēļu jautājumi, tāpēc žūrija apspriedīsies vai ieviest korekcijas 9. klases 7. un 17. jautājumu vērtējumā.

Galīgie lēmumi par nepieciešamajām korekcijām vērtējumos un olimpiādes rezultātiem tiks pieņemti triju darba dienu laikā.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

Es vispār nesaprotu kāpēc bioloģijas olimpiādē bija ielīkta tema,kuru bērni vēl neesot pat sākuši???? Vairošanas. Un kāpēc vēl bioloģijas olimpiādē bija arī geogrāfija????

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Otto Jānis Jansons
Pēc izglītības programmas vairošanās ir viena no pirmajām un geografijas viela, kas tika iekļauta olimpiāde, ir no 8. klases.
Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

Vairošanas nav viena no pirmajjakam vajag skatities ne tikai viena skola bet ari visas

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Otto Jānis Jansons

Kā jau teicu, vairošanās ir viena no pirmajām pēc izglītības programmas, bet skolotāji dažreiz maina vielas secību pēc vajadzības. 

Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

un ka tad mums rakstit olimpiade kad tur mums dot to ko mes pat nemacijamies??????? Un ko mums tad darit ka par to mes zaudejam punktus ne no savas nemacisanas,bet no savas nezinasanas

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Olimpiādē apskatīto tēmu loks bija redzams failā olimpiādes saturs. Jau vairākus gadus 9. klases programmā dzimumsistēma un vairošanās tiek mācīta kā pirmā, tomēr ja Jūsu skolā tā netiek mācīta, tad pirms olimpiādes var sagatavoties šīm tēmām.


Tāpat olimpiādes saturā ir rakstīts, ka nepieciešamas pamatzināšanas arī pārējos priekšmetos, jo dabā viss ir saistīts. Fizikas likumi nepārstāj darboties bioloģiskos organismos tikai tāpēc, ka par tiem māca bioloģijā, nevis fizikā. Kā uzdevumos varēja redzēt - ja apkārt ir noteikti klimatiskie apstākļi, tad tur augs tikai tādas augu sugas, kuras šiem apstākļiem ir piemērotas. Var, protams, paziņot, ka tā ir ģeogrāfija, bet tad bioloģija aprobežosies ar anatomiju un vismaz mums, olimpiādes veidotājiem šķiet, ka bioloģijā ir daudzas citas interesantākas tēmas. 

Kā jums jau norādīja arī citi olimpiādes dalībnieki - šī ir olimpiāde, nevis skolas kontroldarbs, kurā pārbauda, kā Jūs esat apguvusi konkrēto tēmu. 

Mums ir žēl, ka olimpiāde Jums ir izraisījusi negatīvas emocijas, tomēr no daudziem nepatīkamiem pārsteigumiem Jūs būtu izvairījusies, ja būtu iepazinušies ar iepriekšējā gada olimpiādes uzdevumiem vai treniņuzdevumiem.

Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja
Bet kāpēc BIOLOĢIJAS OLIMPIĀDĒ VISPĀR Jūs iekļaujat geogrāfiju?? Tā taču ir Bioloģijas olimpiāde nevis geogrāfijas.  Mēs visi gatavojas bioloģijas olimpiādei un pat nevarējam iedomaties ka Jūs iespraudisiet tur pat geogrāfiju
Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Otto Jānis Jansons

Šie uzdevumi bija saistīti ar bioloģiju, daži mazāk, daži vairāk, bet visiem bija saistība ar bioloģiju. 

Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

BIJA SAISTITS AR BIOLOGIJU? BET VAI TAD MES VARAM ATCERETIES KADS DZIVNIEKS KUR IR SASTOPAMS? VAI KAS TAS BIJA tundra, tuksnesis,savanna un taiga? Es vispār esmu gājusi uz olimpiādi ar 'bioloģijas zināšanam nevis ar geogrāfijas. Jaman būtu labak zinašanas geogrāfija tad es ietu uz geografijas olimpiadi nevis uz biologijas.

Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

un vel es loti gribetu,LAI TIE CILVEKI KURI SEZ UN UZRAUDZ MUS LAI VINI SKATAS 2 ACIS NEVIS VARBUT UZ VIENU PUSI. JO ta ka mums iznaca kuri sez prieksa skoltajas uzraudziba pat nevar mazliet pagriezties ka jau taisa mums piezimi bet tie kuri sez aizmugure dara gandriz ko grib un pat varbut ir iegajusi interneta un visu no rakstija. to es nevaru apgalvot. bet to pat es nevaru neapgalvot.

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Otto Jānis Jansons

Tur Jums jāsūdzas cilvēkiem, kas Jūs uzraudzija olimpiādes norises laikā.

Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

Otto Janis tu zini kad mes varesim piemeram uzinat savus rezultatus pec vietam?????

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Otto Jānis Jansons

Atvainojiet, bet šī informācija man nav pieejama, tomēr tas varētu būt drīz, jo olimpiāde ir tiešsaistē un kļūdas labo dators. Vairāk informacijas saņemiet no sava/s pasniedzeja/s.

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Vietas novadu līmenī sadala katra novada metodiskā komisija. Mēs trīs darba dienu laikā apkoposim jūsu diskusiju rezultātus un veiksim nepieciešamās izmaiņas. Tad apkoposim rezultātus valsts līmenī un labākos uzaicināsim uz valsts olimpiādi. Katra novada rezultāti tiks aizsūtīti uz novadu, kurš arī sadalīs vietas. Visticamāk savas vietas novados varēsiet uzzināt nākamās nedēļas beigās.

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Otto Jānis Jansons

Un vēl, ja es pilnībā negatavojoties, biju spējīgs dabūt 110 punktus no 158, tad šiem jautājumiem, nevajadzētu būt pārāk grūtiem. 

Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

Ja ka ir teikusi Elīnas mamma tā nedrīkst, ka par nepareizu nonem punktus. Tikai 13 uzdevuma bija par to teikts un vairs nekur. UN ES PIEVERŠU JŪSU UZMANĪBU KA TIKAI VIENA UZDEVUMĀ BIJA TĀS SACĪTS

 

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Otto Jānis Jansons

Jā, šeit es jums piekritīšu, pie uzdevumiem vajadzēja pielikt, kad tiks ņemti nost punkti par nepareizām atbildēm, bet šāda sistēma bija vajadzīga, lai skolēni neatzīmētu visas dotās iespējas, un atbildot uz otru komentāru, tad kāpēc jūs mācāties?

Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

MESW MACAMIES,LAI KLUTU GUDRAK. bet ko tad mums darit kad jus mums dodit vienus uzdevumus bet macamies citus uzdevumus???

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Otto Jānis Jansons

Jums jābūt gataviem uz to, kad olimpiādes būs uzdevumi par vielu, kuru Jūs iespējams nezināt, vai zināt daļēji, tieši tādēļ uz olimpiādēm sūta gudrākos.

Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

un ko mums vajag tad macit gandriz visu materialu par 7,8 un visas 9 klases?

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Otto Jānis Jansons

Tas ir atkarīgs no Jums. Jūs arī varējāt izskatīt pagājušā gada olimpiādes uzdevumus, lai saprastu, kad šeit būs kas vairāk par to, ko Jums māca skolā. 

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Andris Ekmanis

Arī šeit mēdz "pērles mirdzēt". Skaidrs, ka bioloģijas olimpiādes dalībnieki neierodas olimpiādē ar konkrētās klases 3 mēnešu mācību materiālu. Gatavojoties nākamā gada olimpiādei šito jāatceras - viss apgūtais līdz šai dienai:)

Atbildot uz Otto Jānis Jansons

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

Es gribu,lai jus pieverstu visi uzmanibu uz to kad vel taisisiet biologijas olimpiadi. LAI BUTU TEIKTI VISI KRITERIJI,LAI MES ZINATU KO UN KA MUMS DARIT. Lai nebutu vairs tas kas notiek tagad.

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Andris Ekmanis

Arī tagad ar uzdevumiem viss ir ok. Olimpiādes virsuzdevums nav pārbaudīt ko kurš skolā iemācījies (viena gada griezumā:) ), bet izfiltrēt talantīgos skolēnus, kuriem ir reāla interese par priekšmetu un "ielikt āķi lūpā" uzzināt, izzināt vairāk par to ko jau zin!!! Skolas programmas ir visiem - olimpiādes tiem - kam tīk izaicinājumi intelektuālā jomā. Un par to punktu noņemšanu pie nepareizām atbildēm - nu nav jau jāpierod "uz dullo likt ķekšus". Jebkurā gadījumā malači visi dalībnieki - un nav jācepas, ka nav labākais rezultāts - ir vēl citi gadi ar olimpiādēm - gatavojamies, "gremdējamies bioloģijā", ja jau ir interese par to:)

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Dzēst lietotāju
Piedod lūdzu, mūsdienās to sauc par intelektu. Tas, ka uz mikroviļņu krāsnīm nav rakstīts, ka nedrīkst likt tajās mājdzīvniekus, nenozīmē, ka tos tur var likt, vai ne?

Laikam esi nepareizajā vietā. 

Paldies.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Nora Vecvanaga

Lūdzu pārskatiet punktus 3., 30. un 33. jautājumā. Tajos ir 1 vai 2 atbildes pareizas un nepareiza 1 atbilde, bet punktu nav vispār.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Antra Andrupe

Es īsti neizprotu sistēmu pēc kuras tika atņemti punkt, man ir 4 pareizas atbildes no 5, bet galā 0 punktu. Runāju par 17.jautājumu.

Atbildot uz Antra Andrupe

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

17. uzdevumā jautāts, kurš dzīvnieks dzīves cikla beigās izskatīsies tā, kā redzams attēlā. No visiem dzīvniekiem šis raksturojums neatbilst tikai tauriņa kāpuram. 7. un 17. uzdevums no pārējiem atšķīrās ar to, ka tur varēja iegūt lielākus "soda punktus" par atbildi. Tas tika darīts tādēļ, lai visur atzīmējot visas atbildes Jūs neiegūtu maksimālos punktus. Abos uzdevumos nepareizās atbildes ir diezgan acīm redzamas.

Žūrijas komisija līdz pirmdienai izlems, ko darīt ar šiem diviem uzdevumiem un, iespējams, notiks uzdevumu pārvērtēšana.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Sandra Silava

Labdien!

Nav skaidrs 9.klases 38.uzdevuma vērtējums. 

1. Ar parazītu iespējams inficēties, ja tas apēdamajā organismā atrodas fāzē ... (Kāpēc nav kā pareizs ieskaitīts atbildes numurs 1?)

8. Lielāko savu dzīves daļu parazīts pavada fāzē ... (Kāpēc nav kā pareizs ieskaitīts atbildes numurs 1?).

Kāpēc šajā gadījumā uzdevumu veidotāji pieļauj kā pareizu tikai atbildes numuru 5?

Paldies!

Atbildot uz Sandra Silava

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marta Pekša

5.stadijā šie paraziti var pavadit gadiem ilgi,iekunojoties saimnieka audos,vismaz tā man šķiet,ja viņus nepamana.

Atbildot uz Marta Pekša

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Marija Luīze Kalēja

Es loti dribetu.lai tie cilveki kuri taisija so olimpiadi izlasitu visus musus kometarus un ja varetu ieliktu tos punktus kurus meszaudejam it ka pareizi un par nepareizam esam zaudejusi. UN LOTI GRIBETU ,LAI NAKAM GAD BUTU UZRAKSTITI VISAS KROTERIJAS UN IZCELTI AL LIELIEM BURTIEM UN SARKANIEM,LAI MES PIEVERSTU UZMANIBU.

Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Elīna Zukule
Ir jāmācās, lai piedalītos olimpiādēs, nevis jācenšas apstrīdēt vērtēšana. Par to tika brīdināts un diezgan loģiski, ka Tev atņem punktus par nepareizām atbildēm. Visi noteikumi bija uzrakstīti, varēji lasīt pirms sāki pildīt olimpiādi. Ja Tu aprobežojies ar šī gada trīs mēnešu vielu, tad ko tu dari olimpiādē? Olimpiāde nav kontroldarbs, tā ir augstāka pakāpe. Tur nevar aprobežoties ar to, kas ir mācīts bioloģijā. Tur ir jāmācās vairāk nekā stundās māca, netikai bioloģija, bet arī citi priekšmeti. Viss nevar būt, tā teikt, apgriezts. Dzīvē viss kopā savā veidā ir sasaistīts. Piedalījies olimpiādē- vajadzēja rēķināties ar zināšanām. Pie Tavas nezināšanas nav vainīgi veidotāji. 
Atbildot uz Marija Luīze Kalēja

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Linda Lielbriede

olimpiáde ir tavu kopejo speju parbaude nevis tikai par kautkadu shauru redzesloku par vienu noteiktu vielu.

 tikpat labi vareja ielikt par mikroskopa izgudrotajiem un tad ari butu jaabrinaas kádam. pirms iet rakstit ir  objektivi jaizverte savas spejas  konkretaja priekshmetá un jomá vispár.

paldies.

Atbildot uz Sandra Silava

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Shēmā norādīts inficēšanās cikls, kur 1. fāze ir gaļas ar parazīta cistu apēšana. No parazīta dzīves cikla viedokļa tas atrodas vienādā stāvoklī gan pirmajā, gan 5. fāzē. Tomēr pastāv atšķirības, ja mēs to izskatām kā inficēšanās ciklu. Ja cilvēks apēdīs cūkgaļu, kura būs piektajā inficēšanas fāzē (gaļā ir izveidojušās cistas), tad tas var inficēties. Ar trihinellu inficēties nevar, ja ēd cūkgaļu, kas nāk no cūkas, kas atrodas pirmajā inficēšanās fāzē, tas ir - ir tikko apēdusi žurku, kuras gaļa satur parazīta cistu.


Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Ieva Pētersone

Man no visiem olimpiādes uzdevumiem neskaidrs ir tikai viens - 25.uzdevums par barošanās ķēdes izveidi. Barošanās ķēdes veido atbilstoši katrā ekosistēmā dzīvojošiem dzīvniekiem, tātad kā tas nākas ka zutis apēd slieku? Sliekas cik man zināms dzīvo augsnē nevis ūdenī, bet zuši dzīvo ūdenī nevis uz sauszemes, tāpēc lūdzu paskaidrojiet kā tas nākas ka slieku apēd zutis?

Atbildot uz Ieva Pētersone

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Jānis Liepiņš
Labvakar, 

viena no zušu īpatnībām ir spēja nelielus attālumus mērot arī pa sauszemi (nakts, mitra zāle), līdz ar to paveras iespējas "slieku medībām". Fakts, ka tiešām zuši barojas ar sauszemes mazsartārpiem (sliekām), ir konstatēts un apraksīts arī literatūrā, piem., šeit:

(http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00288330.1989.9516334).

Ja paskatās uz citiem uzdevumā piedāvātajiem variantiem - zirņus un cukurbietes varētu ēst tauriņu kāpurs, taču tad ir problēma, ka neviens no tālākajiem barības ķēdes locekļiem tiem "netiks klāt". Ūdensrozes neēd neviens no piedāvātajiem ūdenī dzīvojošiem organismiem. Trūdošās graudzāles varētu ēst arī tūkstoškājis, taču zutis, kas patērē tūkstoškāji un kuru varētu invadēt nēģis neeksistē (nēģi dzīvo mērenajā joslā, bet attēlā redzamais tūkstoškājis tropu un subtropu).

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Dārta Valdemāre

Lūdzu pārbaudiet Dārtas Valdemāre olimpiādes darbu, 13. jautājumā nav pieskaitīti divi punktiun 28. jautājumā nav pieskaitīts viens punkts pie otrā jautājuma, 33. jautājumā nav pieskaitīts viens punkts!

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Natālija Šreibere

Lūdzu pārbaudiet 9. klases skolnieces Natālijas Šreiberes punktu skaitu par pareizajām atbildēm 3.,13.,30 jautājumā, jo punkti daļēji nav pieskaitīti. 

Paldies par atsaucību.


Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Lelda Balode

Vai būtu iespējams pārskatīt Vaira Stramkaļa rezultātu 1.uzdevumā. Viņš 0 vietā rakstījis attiecīgi O. Vai varētu tomēr arī šādu atbildi uzskatīt par pareizu? Gan jau arī kāds cits šādi ir pārskatījies.

Atbildot uz Lelda Balode

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Paskatīsimies, bet šis jautājums netiks atrisināts šodien, jo tas prasa visu atbilžu eksportu un rakāšanos pa excel tabulām, kurā ir gandrīz 2400 dalībnieku ar katra atbildēm uz 30 jautājumiem, jo kā Jūs piezīmējāt, šādi var būt gadījies arī citiem un visi darbi būtu jāvērtē vienādi.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Šāda problēma 9. klašu grupā bija gan tikai četriem cilvēkiem, bet tā kā uzdevuma tekstā tiešām nebija specifiski norādīts, ka tas rimbulis ir skaitlis, tagad arī par O 0 vietā tiek piešķirti punkti visās klašu grupās.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Lelda Balode

Paldies par sapratni! Man uzdevumu sastādītāju loģika ir skaidra, kāpēc 0, bet šiem četriem "cietāka" loģika - ja burti, tad burts O. Paldies par gigantisko darbu, ko patlaban veicat! Apbrīnoju jūsu toleranci!

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agate Mūrniece

Kāpēc ir tik dīvaina vērtēšana? Ja uzdevumā ir iegūstami 5 punkti, un 3 man ir atzīmēti pareiz, un viens nepareiz, TAD KĀPĒC MAN IR 0 PUNKTU?

Atbildot uz Agate Mūrniece

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Pieļauju, ka Jūs runājat par 17. uzdevumu, kurā jautāts, kurš dzīvnieks dzīves cikla beigās izskatīsies tā, kā redzams attēlā. No visiem dzīvniekiem šis raksturojums neatbilst tikai tauriņa kāpuram. 7. un 17. uzdevums no pārējiem atšķīrās ar to, ka tur varēja iegūt lielākus "soda punktus" par atbildi. Tas tika darīts tādēļ, lai visur atzīmējot visas atbildes Jūs neiegūtu maksimālos punktus. Abos uzdevumos nepareizās atbildes ir diezgan acīm redzamas.

Žūrijas komisija līdz pirmdienai izlems, ko darīt ar šiem diviem uzdevumiem un, iespējams, notiks uzdevumu pārvērtēšana.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Elīna Radziņa
Lūdzu apskatīt dalībnieces Elīna Radziņas olimpiādes darba 30. un 33. jautājumu un tā iesniegtās atbildes. Noticis misēklis, un, laikam, nav pieskaitīti punkti.

Paldies par sapratni!

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Anastasija Solodjankina

Labdien! Pievienojos agrāk teiktajam un nepiekrītu savu atbilžu 3, 17, 13, 30 vērtējumam. Nav īsti skaidrs kādā veidā vērtē atbildes uz katru jautājumu. Man gribētos, lai internetvietnē būtu iespējams apskatīt atbilžu vertēšanas kritērijus (minētajiem kritērijiem jābūt vietnē izvietotiem iepriekš, dalībniekiem pirms olimpiādes uzsakšanas jāzin, kā tiks vērtētas viņu atbildes).  Pirms olimpiādes uzsākšanas, mums bija izsniegta instrukcija, kurā bija uzrakstīts par to, ka par nepareizu atbildi tiks noņemti punkti, bet nebija norādīts, cik punktu noņems katrā uzdevumā. Līdz ar šo, dalībniekiem nebija izpratnes par atbilžu vērtēšanas kritērijiem.

Uzskatu, ka par katru pareizu atbildi jādod viens punkts. No Jūsu vērtēšanas kritērijiem izriet, ka cilvēks, kurš nesniedza jautājumā nevienu atbildi saņem nulli un cilvēks, kurš sniedza vismaz vienu pareizu atbildi arī saņem nulli (piemēram, 3 jautājumā bija divi atbilžu varianti, es atbildēju   uz vienu un arī saņēmu nulli). Tad rodas jautājums, kādā tam ir jēga.

Nevar būt tā, ka indentiskos jautājumos atbilžu kritēriji Jums ir atšķirīgi, tas taču netaisnīgi. Vai jautājumi sastādīti nekorekti,  vai Jums jābrīdina par tādiem ārkārtējiem gadījumiem, lai nebūtu parprātumu.

Forumā es izlasīju, ka Žūrijas komisija līdz pirmdienai izlems, ko darīt ar uzdevumiem, tas attiecas uz 3, 17, 13, 30 jautājumiem?

Iepriekš pateicos par atbildi.

Atbildot uz Anastasija Solodjankina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Sveiki!

Kā Jūs pareizi atzīmējāt, jau olimpiādes sākumā Jūs tiekat brīdināti, ka vairākizvēļu jautājumos, atzīmējot nepareizās atbildes Jūs varat zaudēt punktus. Šāds brīdinājums parasti liek cilvēkiem atzīmēt tikai tās atbildes, par kuru patiesumu viņi ir pārliecināti. Šaubos, ka informācija, cik tieši punkti jums tiks noņemti, mainītu situāciju. 

Visā olimpiādē tiek ievērots līdzīgs princips - jūs par nepareizu atbildi šajos jautājumos zaudējiet tikpat punktus, cik iegūtu par pareizo. Kā jau iepriekš skaidrots, šāda stratēgija izvēlēta tādēļ, lai izvairītos no situācijas, kad iegūst punktus, vienkārši atzīmējot visas atbildes. 

7. un 17. jautājums 9. klašu darbā deva lielākus "soda punktus" par nepareizu atbildi, bet tagad arī šajos jautājumos par nepareizu atbildi tiek noņemts tikai viens punkts.

Jūsu iebildumi par neskaidrajiem vērtēšanas kritērijiem tiek ņemti vērā un mēs centīsimies šādus pārpratumus novērst veidojot nākamo olimpiādi.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Laura Balandiņa

Labvakar,

Es vēlējos noskaidrot par 11. uzdevumu, kur ir jārēķina procenti, vai tur tiešām obligāti bija jābūt pieliktai procenta zīmei, jo pie gramiem nebija jāliek mērvienība, bet procntiem nav ieskaitīti punkti, tikai tāpēc, ka tur nav ielikta procentu zīme. 

Atbildot uz Laura Balandiņa

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Nē, tur nebija jāpieliek procenta zīme. Jums nav piešķirti punkti, jo Jūs esat aprēķinājusi sausnes, nevis mitruma procentus. Ja no 700 g ābolu paliek 100 g, bet 600 g pazūd (kā Jūs pareizi aprēķinājāt), tad augļu mitrums ir šie 600 grami, jo tas ir ūdens, kas iztvaiko karsējot. Pārējas organiskās vielas neiztvaiko un veido sauso ābolu, jeb sausni. Un mitruma procents ir ābolā 600/700 = 0.86 = 86%

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Rūta Maksimova
pirmajā uzdevumā, man ar "-" ir norādiits ka māksts un olniicas viirietim nav, bet atbildes ieskaitiitas kaa nepareizas
Atbildot uz Rūta Maksimova

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Jānis Liepiņš

Uzdevuma nosacījumos bija rakstīts:

"Aizpildi tabulu, pie termina pierakstot burtu no attēla, ja termins nav atrodams attēlā, raksti 0!"

Jūs ierakstījāt "-", tas nozīmē, ka faktiski atbilde ir nepareiza (automātiskā labošanas sistēma kā pareizu ieskaita vienīgi 0). Tā kā pēc būtības atbilde ir pareiza, ieskaitam 0,5 p par katru no jūsu sniegtajām atbildēm. 

Nākamreiz aicinam rūpīgi izlasīt uzdevuma nosacījumus un sniegt atbildes tādā formā, kā tur norādīts.  

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Anastasija Golubova

Kāpēc 7. jautājumā, ja ir pareizi atbildēts uz 4 punktiem, es ieguvu tikai 3 punkti no 5? Līdzīgs jautājums man rodas arī  par 30., 33., un 35. jautājumu.

Atbildot uz Anastasija Golubova

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Visā olimpiādes darbā, jautājumos, kur var atzīmēt vairākas atbildes, ja Jūs esat atzīmējusi nepareizas atbildes, Jūs zaudējat punktus. Par to Jūs tikāt brīdināti olimpiādes darbu uzsākot instrukciju lapā.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Diāna Breidaka

Labdien ! Es nesaprotu kāpēc 12. jaut. varēja atzimēt tikai vienu atbildi (un tas ir loģiski), bet pārējos cik gribi-kaut vai visas ! Kāpēc pēc tāda paša principa nevarēja veidot citus jaut. Piemēram, ja pareizā atbilde ir viena no piecām, tad, lai sistēma ļauj uzspiest tikai uz vienas atbildes ! Tad ari vērtēšana butu godiga un nebutu ari nekādu pretenziju.

Atbildot uz Diāna Breidaka

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Juris Ķibilds
Labdien!

Tas, vai sistēma atļauj izvēlēties vienu vai vairākus atbilžu variantus, atkarīgs no jautājuma. Piemēram, 12. jautājuma atbildes ir cita citu izslēdzošas (nevar būt, ka attēlos vienlaikus ir redzamas 3 un 4 sugas). Turpretī citos jautājumos, kur atbildes viena otru neizslēdz, paziņojums, ka pareiza ir tikai viena atbilde, jau ir pateikšana priekšā. Vispārinātā gadījumā atbildes taču izvēlaties, pamatojoties uz savām domām par to pareizību vai nepareizību, un to arī olimpiāde vērtē.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Ingus Kurzemnieks

Lūdzu pārskatiet 38. uzdevuma 7. jautājumu. Rāda, ka pareizā atbilde ir 1, tad kāpēc man nav ieskaitīts, jo man ir ielikts 1!?

Atbildot uz Ingus Kurzemnieks

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Jānis Liepiņš

jūs esat atbildējis nevis 1, bet 1. un tā ir atšķirība. 

Uzsākot olimpiādi ievadtekstā Jums bija teikts, ka izvēloties struktūras/procesus no bildēm, aiz skaitļiem atbildēs komatu vai punktu neliek!

Par sniegto atbildi formā "1." saņemsiet 0,5 punktus.

Atbildot uz Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Reinis Cīrulis

Labvakar!

Nevēlos to pasniegt kā sūdzību, taču, manuprāt, 9. jautājums un tā jēdzieni nav iekļauti pamatskolas mācību vielā. Arī jaunākajās mācību grāmatās tie nav minēti. Iesaku šo jautājumi izņemt no vērtēšanas.

Paldies par veikto darbu!


Atbildot uz Reinis Cīrulis

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.

Nosūtīja Agnese Kokina

Labvakar!

Ja papētīsiet pārējo klašu darbus, tad redzēsiet, ka bieži vien olimpiādē mēs prasām lietas, kas gluži nav aprakstītas mācību grāmatās. Šī uzdevuma mērķis nebija likt jums zināt, kas ir endokarps un mezokarps, bet gan, pēc analoģijas ar persika augli, mēģināt izdomāt kā veidojas doto augļu daļas. Tikpat labi augļa daļas varētu būt apzīmētas ar a, b un c, bet uzdevuma autori nolēma, ka šādā veidā ir iespēja arī iemācīties jaunas lietas/terminus.

Paldies par veikto analīzi, ceram jūs redzēt nākamajās olimpiādēs!