Šeit rakstiet visas neskaidrības vai sūdzības par devītās klases uzdevumiem un atbildēm.
Lūdzu pārbaudiet 9. klases skolnieces Elīnas Strazdas punktu skaitu par pareizajām atbildēm 7.,17.,30 jautājumā, jo punkti nav pieskaitīti. Neskaidrs jautājums arī par 13. jautājumu kurā tiek noņemti punkti.
Paldies par atsaucību.
Vairākos jautājumos, kur varēja izvēlēties vairākas atbildes, nepareizās atbildes noņem vairāk kā vienu punktu, lai nevarētu nopelnīt punktus, ja saķeksē visus lauciņus.
Tā piemēram jautājumā, kas dēj olas, ir septiņas atbildes, piecas pareizas, kas katra dod vienu punktu un divas nepareizās atbildes, kas katra noņem 2,5 punktus.
Labdien!Jūsu vērtēšanas kritēriji ir pilnīgi neizprotami, vienos uzdevumos punkti tiek noņemti, citos uzdevumos punkti netiek noņemti. Sastādot testu skolotājam vienmēr ir jānorāda cik atbildes katrā jautājumā drīkst apvilkt vai iezīmēt, ja tās ir vairāk kā viena, tad neradīsies jautājums, ka skolēns iezīmē visas, tā māca pedagoģijā. Uzdevuma sānā tiek norādīti par uzdevumu iegūstamie punkti, piemēram 7. jautājumā ir doti 7 atbilžu varianti,var iegūt 5 punktus, skolēns dod 5 atbides, no kurām viena ir kļūdaina, šādā gadījumā punktus noņemt ir nekorekti, tālāk 17 jautājumā dotas 6 atbildes , var iegūt piecus punktus, skolēns iezīmē 5, 1 no tiem nepareizi, viens brīvs , punktus noņemt līdz 0 vispar nedrīkst,30 jautājumā 6 atbildes, var iegūt trīs punktus, skolēns iezīmē 3 atbildes 1 nepareizi, jāiegūst 2 punkti. Tā notiek visos uzdevumos tāpēc lūdzu pārskatiet, jo skolēns neiezīmē visas atbildes, bet tik cik nepieciešams uzdevuma izpildei. tā arī visos pārējos uzdevumos ir. Sapratām par 13. jautājumu,kur bija brīdinājums par punktu noņemšanu, citos uzdevumos tāda brīdinājuma nebija, bet nepiekrītam Jūsu kritērijam, jo tas ir pretrunā ar visām matemātikas normām, jo uzdevumā dotas 9 atbildes, var iegūt četrus punktus, skolēnsiegūst 2 punktus, jo divas atbildes pareizas, bet jūs par divām nepareizām noņeat 5 punktus,tādad skolēns iegūst -1 punktu, tā darīt varētu, ja skolēns būtu apvilcis vairak kā četras atbildes.
Lūdzu esat korekti un vienādi izvērtējat visus uzdevumus,skolēni salīdzina, sazvanās, bērnos tas rada nevēlēšanos vēl kādreiz piedalītie šādos pasākumos.Ar cieņu Elīnas mamma.
Tad, atvainojiet, kāpēc uzdevuma noteikumos nebija ielikti šādi vērtēšanas kritēriji, ka par nepareizām atbildēm tiek noņemti punkti?!
Jo tas bija rakstīts tikai pie viena uzdevuma.
Piekrītu šim. To vajadzēja tad jau likt darbu sākot,nevis pa vidu un nesaprotami. Tad jau labāk vispār tos uzdevumus ka neizprati nepildīt,ja tā zaudē punktus,bet nav nekur pieminēts.Ļoti skaisti no jūsu puses,patiešām. Liels paldies par šāda "sīkuma" aizmiršanu
Sveicināti,
Runājot par vairāku izvēļu jautājumiem.
1. Olimpiādes ievada tekstā bija šāds teikums, citēju:
"5. Jautājumos, kuros ir jāizvēlas vairākas atbildes, par katru nepareizi atzīmēto atbildes variantu var tikt noņemti punkti, minimālais šāda jautājuma vērtējums ir nulle punktu!" Tātad jau olimpiādi uzsākot Jūs tikāt brīdināta, ka vairākizvēļu jautājumos ir iespējams "zaudēt" punktus.
2. 9. klasē vairāku izvēļu jautājumi bija sastopami 1., 3., 4. un 5. uzdevumu lapās. Visos gadījumos, izņemot 7. un 17. jautājumu par katru pareizi atbildēto atbilžu variantu dalībnieks tiek apbalvots ar tikpat punktiem, cik zaudētu atzīmējot nepareizo atbildi. Nevienā no jautājumiem dalībnieks nevarēja iegūt mazāk par 0 punktiem.
Jautājumi ar vairākām pareizām atbildēm, kur, nepareizās atbildes noņem vairāk kā vienu punktu, tika ietverti tādēļ, lai izvairītos no tendences izvēlēties visas atbildes. Ja šādā jautājumā apvelk visas atbildes, dalībnieks iegūtu 3 vai 5 punktus (5-2 vai 6-1); tādā gadījumā uzdevums zaudē jēgu, jo atalgoti tiek arī tie, kas nezin, ka "ķengurs un cirslis nedēj olas".
Žūrija secināja, dalībniekiem sākotnēji tika dota informācija/ brīdinājums par sagaidāmo reakciju vairāku izvēļu jautājumos, tāpēc izmaiņas vērtēšanā attiecībā uz vairāk izvēļu jautājumiem mainītas netiks.
Atzīstam, ka šie divi jautājumi tika vērtēti atšķirīgi nekā pārējie vairāku izvēļu jautājumi, tāpēc žūrija apspriedīsies vai ieviest korekcijas 9. klases 7. un 17. jautājumu vērtējumā.
Galīgie lēmumi par nepieciešamajām korekcijām vērtējumos un olimpiādes rezultātiem tiks pieņemti triju darba dienu laikā.
Lūdzu pābaudiet Guntas Lankovskas atbildi uz 17. jautājumu. Atbildei vajadzētu būt daļēji pareizai, nevis nepareizai.
Es vispār nesaprotu kāpēc bioloģijas olimpiādē bija ielīkta tema,kuru bērni vēl neesot pat sākuši???? Vairošanas. Un kāpēc vēl bioloģijas olimpiādē bija arī geogrāfija????
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Vairošanas nav viena no pirmajjakam vajag skatities ne tikai viena skola bet ari visas
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Kā jau teicu, vairošanās ir viena no pirmajām pēc izglītības programmas, bet skolotāji dažreiz maina vielas secību pēc vajadzības.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
un ka tad mums rakstit olimpiade kad tur mums dot to ko mes pat nemacijamies??????? Un ko mums tad darit ka par to mes zaudejam punktus ne no savas nemacisanas,bet no savas nezinasanas
Olimpiādē apskatīto tēmu loks bija redzams failā olimpiādes saturs. Jau vairākus gadus 9. klases programmā dzimumsistēma un vairošanās tiek mācīta kā pirmā, tomēr ja Jūsu skolā tā netiek mācīta, tad pirms olimpiādes var sagatavoties šīm tēmām.
Tāpat olimpiādes saturā ir rakstīts, ka nepieciešamas pamatzināšanas arī pārējos priekšmetos, jo dabā viss ir saistīts. Fizikas likumi nepārstāj darboties bioloģiskos organismos tikai tāpēc, ka par tiem māca bioloģijā, nevis fizikā. Kā uzdevumos varēja redzēt - ja apkārt ir noteikti klimatiskie apstākļi, tad tur augs tikai tādas augu sugas, kuras šiem apstākļiem ir piemērotas. Var, protams, paziņot, ka tā ir ģeogrāfija, bet tad bioloģija aprobežosies ar anatomiju un vismaz mums, olimpiādes veidotājiem šķiet, ka bioloģijā ir daudzas citas interesantākas tēmas.
Kā jums jau norādīja arī citi olimpiādes dalībnieki - šī ir olimpiāde, nevis skolas kontroldarbs, kurā pārbauda, kā Jūs esat apguvusi konkrēto tēmu.
Mums ir žēl, ka olimpiāde Jums ir izraisījusi negatīvas emocijas, tomēr no daudziem nepatīkamiem pārsteigumiem Jūs būtu izvairījusies, ja būtu iepazinušies ar iepriekšējā gada olimpiādes uzdevumiem vai treniņuzdevumiem.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Šie uzdevumi bija saistīti ar bioloģiju, daži mazāk, daži vairāk, bet visiem bija saistība ar bioloģiju.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
BET VIENALGA VAI TAD MES ATCERAMIES KAS BIJA PAGAJUSA GADA????? MES IEMACIJAM UN AIZMIRSAM TO
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
BIJA SAISTITS AR BIOLOGIJU? BET VAI TAD MES VARAM ATCERETIES KADS DZIVNIEKS KUR IR SASTOPAMS? VAI KAS TAS BIJA tundra, tuksnesis,savanna un taiga? Es vispār esmu gājusi uz olimpiādi ar 'bioloģijas zināšanam nevis ar geogrāfijas. Jaman būtu labak zinašanas geogrāfija tad es ietu uz geografijas olimpiadi nevis uz biologijas.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
un vel es loti gribetu,LAI TIE CILVEKI KURI SEZ UN UZRAUDZ MUS LAI VINI SKATAS 2 ACIS NEVIS VARBUT UZ VIENU PUSI. JO ta ka mums iznaca kuri sez prieksa skoltajas uzraudziba pat nevar mazliet pagriezties ka jau taisa mums piezimi bet tie kuri sez aizmugure dara gandriz ko grib un pat varbut ir iegajusi interneta un visu no rakstija. to es nevaru apgalvot. bet to pat es nevaru neapgalvot.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Tur Jums jāsūdzas cilvēkiem, kas Jūs uzraudzija olimpiādes norises laikā.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Otto Janis tu zini kad mes varesim piemeram uzinat savus rezultatus pec vietam?????
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Atvainojiet, bet šī informācija man nav pieejama, tomēr tas varētu būt drīz, jo olimpiāde ir tiešsaistē un kļūdas labo dators. Vairāk informacijas saņemiet no sava/s pasniedzeja/s.
Vietas novadu līmenī sadala katra novada metodiskā komisija. Mēs trīs darba dienu laikā apkoposim jūsu diskusiju rezultātus un veiksim nepieciešamās izmaiņas. Tad apkoposim rezultātus valsts līmenī un labākos uzaicināsim uz valsts olimpiādi. Katra novada rezultāti tiks aizsūtīti uz novadu, kurš arī sadalīs vietas. Visticamāk savas vietas novados varēsiet uzzināt nākamās nedēļas beigās.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Un vēl, ja es pilnībā negatavojoties, biju spējīgs dabūt 110 punktus no 158, tad šiem jautājumiem, nevajadzētu būt pārāk grūtiem.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Bet tad man ir jautajums vai tad jus esat 9 klase?
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Ja ka ir teikusi Elīnas mamma tā nedrīkst, ka par nepareizu nonem punktus. Tikai 13 uzdevuma bija par to teikts un vairs nekur. UN ES PIEVERŠU JŪSU UZMANĪBU KA TIKAI VIENA UZDEVUMĀ BIJA TĀS SACĪTS
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Jā, šeit es jums piekritīšu, pie uzdevumiem vajadzēja pielikt, kad tiks ņemti nost punkti par nepareizām atbildēm, bet šāda sistēma bija vajadzīga, lai skolēni neatzīmētu visas dotās iespējas, un atbildot uz otru komentāru, tad kāpēc jūs mācāties?
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
MESW MACAMIES,LAI KLUTU GUDRAK. bet ko tad mums darit kad jus mums dodit vienus uzdevumus bet macamies citus uzdevumus???
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Jums jābūt gataviem uz to, kad olimpiādes būs uzdevumi par vielu, kuru Jūs iespējams nezināt, vai zināt daļēji, tieši tādēļ uz olimpiādēm sūta gudrākos.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
un ko mums vajag tad macit gandriz visu materialu par 7,8 un visas 9 klases?
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Tas ir atkarīgs no Jums. Jūs arī varējāt izskatīt pagājušā gada olimpiādes uzdevumus, lai saprastu, kad šeit būs kas vairāk par to, ko Jums māca skolā.
Arī šeit mēdz "pērles mirdzēt". Skaidrs, ka bioloģijas olimpiādes dalībnieki neierodas olimpiādē ar konkrētās klases 3 mēnešu mācību materiālu. Gatavojoties nākamā gada olimpiādei šito jāatceras - viss apgūtais līdz šai dienai:)
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Paldies.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Es gribu,lai jus pieverstu visi uzmanibu uz to kad vel taisisiet biologijas olimpiadi. LAI BUTU TEIKTI VISI KRITERIJI,LAI MES ZINATU KO UN KA MUMS DARIT. Lai nebutu vairs tas kas notiek tagad.
Arī tagad ar uzdevumiem viss ir ok. Olimpiādes virsuzdevums nav pārbaudīt ko kurš skolā iemācījies (viena gada griezumā:) ), bet izfiltrēt talantīgos skolēnus, kuriem ir reāla interese par priekšmetu un "ielikt āķi lūpā" uzzināt, izzināt vairāk par to ko jau zin!!! Skolas programmas ir visiem - olimpiādes tiem - kam tīk izaicinājumi intelektuālā jomā. Un par to punktu noņemšanu pie nepareizām atbildēm - nu nav jau jāpierod "uz dullo likt ķekšus". Jebkurā gadījumā malači visi dalībnieki - un nav jācepas, ka nav labākais rezultāts - ir vēl citi gadi ar olimpiādēm - gatavojamies, "gremdējamies bioloģijā", ja jau ir interese par to:)
Laikam esi nepareizajā vietā.
Paldies.
Lūdzu pārskatiet punktus 3., 30. un 33. jautājumā. Tajos ir 1 vai 2 atbildes pareizas un nepareiza 1 atbilde, bet punktu nav vispār.
Visos vairākizvēļu jautājumos jūs zaudējāt punktus par nepareizām atbildēm.
Es īsti neizprotu sistēmu pēc kuras tika atņemti punkt, man ir 4 pareizas atbildes no 5, bet galā 0 punktu. Runāju par 17.jautājumu.
17. uzdevumā jautāts, kurš dzīvnieks dzīves cikla beigās izskatīsies tā, kā redzams attēlā. No visiem dzīvniekiem šis raksturojums neatbilst tikai tauriņa kāpuram. 7. un 17. uzdevums no pārējiem atšķīrās ar to, ka tur varēja iegūt lielākus "soda punktus" par atbildi. Tas tika darīts tādēļ, lai visur atzīmējot visas atbildes Jūs neiegūtu maksimālos punktus. Abos uzdevumos nepareizās atbildes ir diezgan acīm redzamas.
Žūrijas komisija līdz pirmdienai izlems, ko darīt ar šiem diviem uzdevumiem un, iespējams, notiks uzdevumu pārvērtēšana.
Labdien!
Nav skaidrs 9.klases 38.uzdevuma vērtējums.
1. Ar parazītu iespējams inficēties, ja tas apēdamajā organismā atrodas fāzē ... (Kāpēc nav kā pareizs ieskaitīts atbildes numurs 1?)
8. Lielāko savu dzīves daļu parazīts pavada fāzē ... (Kāpēc nav kā pareizs ieskaitīts atbildes numurs 1?).
Kāpēc šajā gadījumā uzdevumu veidotāji pieļauj kā pareizu tikai atbildes numuru 5?
Paldies!
5.stadijā šie paraziti var pavadit gadiem ilgi,iekunojoties saimnieka audos,vismaz tā man šķiet,ja viņus nepamana.
Es loti dribetu.lai tie cilveki kuri taisija so olimpiadi izlasitu visus musus kometarus un ja varetu ieliktu tos punktus kurus meszaudejam it ka pareizi un par nepareizam esam zaudejusi. UN LOTI GRIBETU ,LAI NAKAM GAD BUTU UZRAKSTITI VISAS KROTERIJAS UN IZCELTI AL LIELIEM BURTIEM UN SARKANIEM,LAI MES PIEVERSTU UZMANIBU.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
olimpiáde ir tavu kopejo speju parbaude nevis tikai par kautkadu shauru redzesloku par vienu noteiktu vielu.
tikpat labi vareja ielikt par mikroskopa izgudrotajiem un tad ari butu jaabrinaas kádam. pirms iet rakstit ir objektivi jaizverte savas spejas konkretaja priekshmetá un jomá vispár.
paldies.
Shēmā norādīts inficēšanās cikls, kur 1. fāze ir gaļas ar parazīta cistu apēšana. No parazīta dzīves cikla viedokļa tas atrodas vienādā stāvoklī gan pirmajā, gan 5. fāzē. Tomēr pastāv atšķirības, ja mēs to izskatām kā inficēšanās ciklu. Ja cilvēks apēdīs cūkgaļu, kura būs piektajā inficēšanas fāzē (gaļā ir izveidojušās cistas), tad tas var inficēties. Ar trihinellu inficēties nevar, ja ēd cūkgaļu, kas nāk no cūkas, kas atrodas pirmajā inficēšanās fāzē, tas ir - ir tikko apēdusi žurku, kuras gaļa satur parazīta cistu.
Paldies! :)
Man no visiem olimpiādes uzdevumiem neskaidrs ir tikai viens - 25.uzdevums par barošanās ķēdes izveidi. Barošanās ķēdes veido atbilstoši katrā ekosistēmā dzīvojošiem dzīvniekiem, tātad kā tas nākas ka zutis apēd slieku? Sliekas cik man zināms dzīvo augsnē nevis ūdenī, bet zuši dzīvo ūdenī nevis uz sauszemes, tāpēc lūdzu paskaidrojiet kā tas nākas ka slieku apēd zutis?
viena no zušu īpatnībām ir spēja nelielus attālumus mērot arī pa sauszemi (nakts, mitra zāle), līdz ar to paveras iespējas "slieku medībām". Fakts, ka tiešām zuši barojas ar sauszemes mazsartārpiem (sliekām), ir konstatēts un apraksīts arī literatūrā, piem., šeit:
(http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00288330.1989.9516334).
Ja paskatās uz citiem uzdevumā piedāvātajiem variantiem - zirņus un cukurbietes varētu ēst tauriņu kāpurs, taču tad ir problēma, ka neviens no tālākajiem barības ķēdes locekļiem tiem "netiks klāt". Ūdensrozes neēd neviens no piedāvātajiem ūdenī dzīvojošiem organismiem. Trūdošās graudzāles varētu ēst arī tūkstoškājis, taču zutis, kas patērē tūkstoškāji un kuru varētu invadēt nēģis neeksistē (nēģi dzīvo mērenajā joslā, bet attēlā redzamais tūkstoškājis tropu un subtropu).
Lūdzu pārbaudiet Dārtas Valdemāre olimpiādes darbu, 13. jautājumā nav pieskaitīti divi punktiun 28. jautājumā nav pieskaitīts viens punkts pie otrā jautājuma, 33. jautājumā nav pieskaitīts viens punkts!
Visos vairākizvēļu jautājumos jūs zaudējāt punktus par nepareizām atbildēm. 28. jautājumā neredzu problēmas.
Lūdzu pārbaudiet 9. klases skolnieces Natālijas Šreiberes punktu skaitu par pareizajām atbildēm 3.,13.,30 jautājumā, jo punkti daļēji nav pieskaitīti.
Paldies par atsaucību.
Visos vairākizvēļu jautājumos jūs zaudējāt punktus par nepareizām atbildēm.
Vai būtu iespējams pārskatīt Vaira Stramkaļa rezultātu 1.uzdevumā. Viņš 0 vietā rakstījis attiecīgi O. Vai varētu tomēr arī šādu atbildi uzskatīt par pareizu? Gan jau arī kāds cits šādi ir pārskatījies.
Paskatīsimies, bet šis jautājums netiks atrisināts šodien, jo tas prasa visu atbilžu eksportu un rakāšanos pa excel tabulām, kurā ir gandrīz 2400 dalībnieku ar katra atbildēm uz 30 jautājumiem, jo kā Jūs piezīmējāt, šādi var būt gadījies arī citiem un visi darbi būtu jāvērtē vienādi.
Šāda problēma 9. klašu grupā bija gan tikai četriem cilvēkiem, bet tā kā uzdevuma tekstā tiešām nebija specifiski norādīts, ka tas rimbulis ir skaitlis, tagad arī par O 0 vietā tiek piešķirti punkti visās klašu grupās.
Paldies par sapratni! Man uzdevumu sastādītāju loģika ir skaidra, kāpēc 0, bet šiem četriem "cietāka" loģika - ja burti, tad burts O. Paldies par gigantisko darbu, ko patlaban veicat! Apbrīnoju jūsu toleranci!
Kāpēc ir tik dīvaina vērtēšana? Ja uzdevumā ir iegūstami 5 punkti, un 3 man ir atzīmēti pareiz, un viens nepareiz, TAD KĀPĒC MAN IR 0 PUNKTU?
Pieļauju, ka Jūs runājat par 17. uzdevumu, kurā jautāts, kurš dzīvnieks dzīves cikla beigās izskatīsies tā, kā redzams attēlā. No visiem dzīvniekiem šis raksturojums neatbilst tikai tauriņa kāpuram. 7. un 17. uzdevums no pārējiem atšķīrās ar to, ka tur varēja iegūt lielākus "soda punktus" par atbildi. Tas tika darīts tādēļ, lai visur atzīmējot visas atbildes Jūs neiegūtu maksimālos punktus. Abos uzdevumos nepareizās atbildes ir diezgan acīm redzamas.
Žūrijas komisija līdz pirmdienai izlems, ko darīt ar šiem diviem uzdevumiem un, iespējams, notiks uzdevumu pārvērtēšana.
Paldies par sapratni!
Visos vairākizvēļu jautājumos jūs zaudējāt punktus par nepareizām atbildēm.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Labdien! Pievienojos agrāk teiktajam un nepiekrītu savu atbilžu 3, 17, 13, 30 vērtējumam. Nav īsti skaidrs kādā veidā vērtē atbildes uz katru jautājumu. Man gribētos, lai internetvietnē būtu iespējams apskatīt atbilžu vertēšanas kritērijus (minētajiem kritērijiem jābūt vietnē izvietotiem iepriekš, dalībniekiem pirms olimpiādes uzsakšanas jāzin, kā tiks vērtētas viņu atbildes). Pirms olimpiādes uzsākšanas, mums bija izsniegta instrukcija, kurā bija uzrakstīts par to, ka par nepareizu atbildi tiks noņemti punkti, bet nebija norādīts, cik punktu noņems katrā uzdevumā. Līdz ar šo, dalībniekiem nebija izpratnes par atbilžu vērtēšanas kritērijiem.
Uzskatu, ka par katru pareizu atbildi jādod viens punkts. No Jūsu vērtēšanas kritērijiem izriet, ka cilvēks, kurš nesniedza jautājumā nevienu atbildi saņem nulli un cilvēks, kurš sniedza vismaz vienu pareizu atbildi arī saņem nulli (piemēram, 3 jautājumā bija divi atbilžu varianti, es atbildēju uz vienu un arī saņēmu nulli). Tad rodas jautājums, kādā tam ir jēga.
Nevar būt tā, ka indentiskos jautājumos atbilžu kritēriji Jums ir atšķirīgi, tas taču netaisnīgi. Vai jautājumi sastādīti nekorekti, vai Jums jābrīdina par tādiem ārkārtējiem gadījumiem, lai nebūtu parprātumu.
Forumā es izlasīju, ka Žūrijas komisija līdz pirmdienai izlems, ko darīt ar uzdevumiem, tas attiecas uz 3, 17, 13, 30 jautājumiem?
Iepriekš pateicos par atbildi.
Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana.
Sveiki!
Kā Jūs pareizi atzīmējāt, jau olimpiādes sākumā Jūs tiekat brīdināti, ka vairākizvēļu jautājumos, atzīmējot nepareizās atbildes Jūs varat zaudēt punktus. Šāds brīdinājums parasti liek cilvēkiem atzīmēt tikai tās atbildes, par kuru patiesumu viņi ir pārliecināti. Šaubos, ka informācija, cik tieši punkti jums tiks noņemti, mainītu situāciju.
Visā olimpiādē tiek ievērots līdzīgs princips - jūs par nepareizu atbildi šajos jautājumos zaudējiet tikpat punktus, cik iegūtu par pareizo. Kā jau iepriekš skaidrots, šāda stratēgija izvēlēta tādēļ, lai izvairītos no situācijas, kad iegūst punktus, vienkārši atzīmējot visas atbildes.
7. un 17. jautājums 9. klašu darbā deva lielākus "soda punktus" par nepareizu atbildi, bet tagad arī šajos jautājumos par nepareizu atbildi tiek noņemts tikai viens punkts.
Jūsu iebildumi par neskaidrajiem vērtēšanas kritērijiem tiek ņemti vērā un mēs centīsimies šādus pārpratumus novērst veidojot nākamo olimpiādi.
Labvakar,
Es vēlējos noskaidrot par 11. uzdevumu, kur ir jārēķina procenti, vai tur tiešām obligāti bija jābūt pieliktai procenta zīmei, jo pie gramiem nebija jāliek mērvienība, bet procntiem nav ieskaitīti punkti, tikai tāpēc, ka tur nav ielikta procentu zīme.
Nē, tur nebija jāpieliek procenta zīme. Jums nav piešķirti punkti, jo Jūs esat aprēķinājusi sausnes, nevis mitruma procentus. Ja no 700 g ābolu paliek 100 g, bet 600 g pazūd (kā Jūs pareizi aprēķinājāt), tad augļu mitrums ir šie 600 grami, jo tas ir ūdens, kas iztvaiko karsējot. Pārējas organiskās vielas neiztvaiko un veido sauso ābolu, jeb sausni. Un mitruma procents ir ābolā 600/700 = 0.86 = 86%
atbildes nav ieskaitītas, jo šo faktu jums lūdza norādīt ar 0, nevis -
Uzdevuma nosacījumos bija rakstīts:
"Aizpildi tabulu, pie termina pierakstot burtu no attēla, ja termins nav atrodams attēlā, raksti 0!"
Jūs ierakstījāt "-", tas nozīmē, ka faktiski atbilde ir nepareiza (automātiskā labošanas sistēma kā pareizu ieskaita vienīgi 0). Tā kā pēc būtības atbilde ir pareiza, ieskaitam 0,5 p par katru no jūsu sniegtajām atbildēm.
Nākamreiz aicinam rūpīgi izlasīt uzdevuma nosacījumus un sniegt atbildes tādā formā, kā tur norādīts.
Kāpēc 7. jautājumā, ja ir pareizi atbildēts uz 4 punktiem, es ieguvu tikai 3 punkti no 5? Līdzīgs jautājums man rodas arī par 30., 33., un 35. jautājumu.
Visā olimpiādes darbā, jautājumos, kur var atzīmēt vairākas atbildes, ja Jūs esat atzīmējusi nepareizas atbildes, Jūs zaudējat punktus. Par to Jūs tikāt brīdināti olimpiādes darbu uzsākot instrukciju lapā.
Labdien ! Es nesaprotu kāpēc 12. jaut. varēja atzimēt tikai vienu atbildi (un tas ir loģiski), bet pārējos cik gribi-kaut vai visas ! Kāpēc pēc tāda paša principa nevarēja veidot citus jaut. Piemēram, ja pareizā atbilde ir viena no piecām, tad, lai sistēma ļauj uzspiest tikai uz vienas atbildes ! Tad ari vērtēšana butu godiga un nebutu ari nekādu pretenziju.
Tas, vai sistēma atļauj izvēlēties vienu vai vairākus atbilžu variantus, atkarīgs no jautājuma. Piemēram, 12. jautājuma atbildes ir cita citu izslēdzošas (nevar būt, ka attēlos vienlaikus ir redzamas 3 un 4 sugas). Turpretī citos jautājumos, kur atbildes viena otru neizslēdz, paziņojums, ka pareiza ir tikai viena atbilde, jau ir pateikšana priekšā. Vispārinātā gadījumā atbildes taču izvēlaties, pamatojoties uz savām domām par to pareizību vai nepareizību, un to arī olimpiāde vērtē.
Lūdzu pārskatiet 38. uzdevuma 7. jautājumu. Rāda, ka pareizā atbilde ir 1, tad kāpēc man nav ieskaitīts, jo man ir ielikts 1!?
jūs esat atbildējis nevis 1, bet 1. un tā ir atšķirība.
Uzsākot olimpiādi ievadtekstā Jums bija teikts, ka izvēloties struktūras/procesus no bildēm, aiz skaitļiem atbildēs komatu vai punktu neliek!
Par sniegto atbildi formā "1." saņemsiet 0,5 punktus.
Labvakar!
Nevēlos to pasniegt kā sūdzību, taču, manuprāt, 9. jautājums un tā jēdzieni nav iekļauti pamatskolas mācību vielā. Arī jaunākajās mācību grāmatās tie nav minēti. Iesaku šo jautājumi izņemt no vērtēšanas.
Paldies par veikto darbu!
Labvakar!
Ja papētīsiet pārējo klašu darbus, tad redzēsiet, ka bieži vien olimpiādē mēs prasām lietas, kas gluži nav aprakstītas mācību grāmatās. Šī uzdevuma mērķis nebija likt jums zināt, kas ir endokarps un mezokarps, bet gan, pēc analoģijas ar persika augli, mēģināt izdomāt kā veidojas doto augļu daļas. Tikpat labi augļa daļas varētu būt apzīmētas ar a, b un c, bet uzdevuma autori nolēma, ka šādā veidā ir iespēja arī iemācīties jaunas lietas/terminus.
Paldies par veikto analīzi, ceram jūs redzēt nākamajās olimpiādēs!