Olimpiādes rezultātu apspriešana

9.klases uzdevumu apspriešana

9.klases uzdevumu apspriešana

by Aija Skinča -
Number of replies: 22

Kāpēc 9.klasei bija jautājumi par asinsriti un sirdsdarbības regulāciju (18.jaut.), ja iepriekš tika atsūtīta J.Liepiņa parakstīta vēstule, ka sakarā ar izmaiņām mācību saturā, šīs tēmas 9.klases skolēniem būs tikai Valsts olimpiādē. Un šīs izmaiņas tika ari mutiski apstiprinātas MA vadītāju seminārā 15.oktobrī. Tādā gadījumā bija jāatsūta atsaukums pirmajai vēstulei.Tāpēc būtu ļoti nekorekti vērtēt šo jautājumu atbildes.

(Rediģējis/usi Jānis Liepiņš — sākotnējā iesniegšana piektdiena, 2013. gada 22. novembris, 19:15)

In reply to Aija Skinča

Atbilde: 9.klase

by Jānis Liepiņš -

Paldies par komentāru, Jums taisnība, tiešām, bija runa par to, ka cilvēka asinsrites fizioloģiju 9. klasē novada olimpiādē neskaram. 

Mēs parūpēsimies, lai šie jautājumi tiktu izņemti no kopējā vērtējuma. 

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 9.klase

by Sandra Strauta -

Paldies Aijai Skinčai par komentāru, jo arī es vēlējos to pašu noskaidrot par jautājumu, kas skar asinsriti. Paldies Liepiņa k-gam, ka atsaucās un sola kļūdu labot.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 9.klase

by Marina Aleksandrova -

Labdien.

Vai tiešām jāizņem jautājumi??? Asinsrites fizioloģija ir apgūta uz zīdītāju piemēra 8.klasē...

In reply to Marina Aleksandrova

Atbilde: 9.klase

by Aija Skinča -

Bet ne jau tādā līmenī, kā šajā uzdevumā prasīts.

In reply to Marina Aleksandrova

Atbilde: 9.klase

by Airita Ešenvalde -

Piekrītu, ka asinsrite apgūta 8.kl.,izņemot sirdsdarbības regulāciju.

In reply to Jānis Liepiņš

Atbilde: 9.klase

by Kristiāna Skutele -

Tad kāpēc nekur nav izmainīts maksimālais punktu skaits? Tas vēl joprojām ir 107.0, bet kopš piektdienas pēcpusdienas, man ir pazuduši pāris punkti, kāpēc tā?

In reply to Kristiāna Skutele

Atbilde: 9.klase

by Agnese Kokina -

Jums, visticamāk, ir noņemti punkti, ko bijāt ieguvuši par asinsrites jautājumiem terminu uzdevumā. Maksimālais punktu skaits nemainās, jo pāris vietās terminu uzdevumos varēja iegūt divus, nevis vienu punktu.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9.klase

by Kristiāna Skutele -

lai gan pāris uzdevumi, par kuriem varēja iegūt punktus ir izņemti, kopējais maksimālais punktu skaits nesamazinās, lai gan uzdevumu ir mazāk?

In reply to Kristiāna Skutele

Atbilde: 9.klase

by Agnese Kokina -

Terminu uzdevumā ir pāris jautājumi, kur par pareizu atbildi var iegīt divus punktus, tādēļ maksimālais punktu skaits nemainās.

In reply to Aija Skinča

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Jautājumi par hemoglobīnu un uzbudinājuma vadīšanu izņemti no kopējā vērtējuma. Visi darbi pārvērtēti.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Lauma Salmane -

1) 8. jautājuma pareizās atbildes nav redzamas. Kā arī, ja 13.jautājumā vadās pēc 8.jautājumā atbildētā (kaut nepareizi), tad skolēns tiek sodīts 2x.

2)19.jautājumā- ciedru rieksti- nav minēts uzdevumā, ka runa ir par izlobītiem "riekstiem", tiek runāts vienkārši par "ciedru riekstiem", ar to normāli varētu saprast- tie ar visu sēklapvalku.

3) 18.jautājumā- izņemot 7.punktu pēkšņi parādās nepareizas atbildes pārējos punktos- vismaz manā variantā tas tā ir noticis, kaut gan uzrādās, ka ir bijušas visas pareizas atbildes (pirms tam)

In reply to Lauma Salmane

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Par Jūsu izvirzītajiem 1. un 2. punktu apspriedīsimies ar uzdevuma veidotāju.

Jautājumu par uzbudinājuma vadīšanu biju izņēmusi no interaktīvajiem uzdevumiem, jo tas neatbilda iepriekš atrunātajai programmai. Tā kā interaktīvie uzdevumi vēlak tiek saglabāti sistēmā kā treniņuzdevumi, nevēlējos mulsināt vēlākos pildītājus. Jautājuma izņemšana ietekmēja atbilžu secību jau izpildītajiem interaktīvo uzdevumu darbiem.

 

Pašlaik interaktīvie uzdevumi izlaboti un pārvērtēti pēc tās pašas shēmas kā skolēnu olimpiādes darbi.

In reply to Lauma Salmane

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Kristiāna Skutele -

1) man parādās pareizās atbildes, un 13. uzdevumā viedojot barības ķēdi, varēja izvēlēties daudzus variantus, tā ka tur nenotiek otreizēja sodīšana.

2) pilnīgi piekrītu

3) 1. un 2. punkts ir izņemts, un man nekas tālāk nav mainījies.

7.uzdevumā ir teikts "iepriekšējā uzdevumā izvēlētajā attēlā dotie dati raksturīgi... ", bet 6. uzdevumā bija jāatzīmē diagramma kurā attēlota sirdsdarbība un ķermeņa temperatūra dzīvniekiem kas pamostas no ziemas miega, tad kāpēc 7. uzdevumā bija jāatzīmē arī dzīvniekiem, kas ir daudz mazāks par cilvēku, ja zaķi ( kā minēts paskaidrojumā) neguļ ziemas miegu?

In reply to Kristiāna Skutele

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Kā Jūs pareizi atzīmējat, zaķis neguļ ziemas miegu, tādēļ tā nevar būt pareizā atbilde 7. uzdevumā, tomēr eksistē arī citi dzīvnieki, kas guļ ziemas miegu, un ir mazāki par cilvēku. 

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Kristiāna Skutele -

un tomēr eksistē arī vēl tādi, kas neguļ, tādēļ par šī punkta neatzīmēšanu nevajadzētu noņemt punktus.

In reply to Kristiāna Skutele

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Šinī uzdevumā punkti noņemti vispār netika. Bija iespēja iegūt divus punktus - vienu par siltasiņu dzīvnieka atzīmēšanu un vienu par pareizu dzīvnieka izmēra izvēli. Dzīvniekam ir ātra sirdsdarbība, kas liecina, ka tas ir neliels.

In reply to Lauma Salmane

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Komentārs par Jūsu izvirzīto 1. un 2. punktu. 

1. Praktiski visi šī gada olimpiādes uzdevumi tika veidoti pēc principa - "no vieglākā uz grūtāko". Ja sākumā tiek jautātas samērā vienkāršas lietas, tad turpmākajos jautājumos šīs zināšanas ir jāiekļauj loģiskos spriedumos vai no tām jāatvasina nākamie secinājumi, tādēļ arī citos uzdevumos būs novērojama situācija, kad kļūdaini sākuma lēmumi liek izdarīt nepareizus secinājumus tālāk. Tāpat arī barošanās ķēdē tika vērtēti citi komponenti, noteiktās sugas sastādīja 2 no 7 kopējiem punktiem. Žūrijas komisija apspriedusies nolēma, ka šis jautājums netiks anulēts, kā arī nenotiks šī jautājuma manuāla pārskatīšana.

Sistēma, kurā tiek uzturēta tiešsaistes olimpiāde, neļauj vērtēt atbildes izejot no iepriekšējā laukā sniegtās atbildes.

 

2. Lai gan sadzīvē pārsvarā var saskarties ar jau lobītiem ciedru sēklu dīgļiem, atzīstam, ka no apraksta tas nebija viennozīmīgi secināms, tādēļ par atbildi "ciedru sēklas" skolēnam tiks piešķirts puspunkts.

In reply to Aija Skinča

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Eduards Ancāns -

kur var uzzināt rezultātus (iegūtās vietas)

In reply to Eduards Ancāns

Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Pēc nolikuma mums ir jāpaziņo rezultāti piecu darba dienu laikā. Pašlaik ir uzdevumu pārvērtēšana, kur tiek koriģēti punkti, ja olimpiādes dalībnieki un skolotāji saskata šādu nepieciešamību. Pēc tam novada atbildīgajiem tiks izsūtīts skolēnu saraksts ar šī novada skolēniem un to iegūtajiem punktiem, kā arī kuri no šiem skolēniem ir uzaicināti uz valsts oilmpiādi. Vietas novadā piešķir katrs novads individuāli.