Olimpiādes rezultātu apspriešana

9.klases uzdevumu apspriešana

 
Aija Skinča attēls
9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Aija Skinča — piektdiena, 2013. gada 22. novembris, 19:15
 

Kāpēc 9.klasei bija jautājumi par asinsriti un sirdsdarbības regulāciju (18.jaut.), ja iepriekš tika atsūtīta J.Liepiņa parakstīta vēstule, ka sakarā ar izmaiņām mācību saturā, šīs tēmas 9.klases skolēniem būs tikai Valsts olimpiādē. Un šīs izmaiņas tika ari mutiski apstiprinātas MA vadītāju seminārā 15.oktobrī. Tādā gadījumā bija jāatsūta atsaukums pirmajai vēstulei.Tāpēc būtu ļoti nekorekti vērtēt šo jautājumu atbildes.

(Rediģējis/usi Jānis Liepiņš — sākotnējā iesniegšana piektdiena, 2013. gada 22. novembris, 19:15)

Jānis Liepiņš attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Jānis Liepiņš — piektdiena, 2013. gada 22. novembris, 20:12
 

Paldies par komentāru, Jums taisnība, tiešām, bija runa par to, ka cilvēka asinsrites fizioloģiju 9. klasē novada olimpiādē neskaram. 

Mēs parūpēsimies, lai šie jautājumi tiktu izņemti no kopējā vērtējuma. 

Sandra Strauta attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Sandra Strauta — piektdiena, 2013. gada 22. novembris, 20:33
 

Paldies Aijai Skinčai par komentāru, jo arī es vēlējos to pašu noskaidrot par jautājumu, kas skar asinsriti. Paldies Liepiņa k-gam, ka atsaucās un sola kļūdu labot.

Sandis Lagzdiņš attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Sandis Lagzdiņš — piektdiena, 2013. gada 22. novembris, 20:53
 

Bet kur var redzēt iegūto vietu novadā???

Marina Seļionova attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Marina Seļionova — piektdiena, 2013. gada 22. novembris, 23:06
 

Labdien.

Vai tiešām jāizņem jautājumi??? Asinsrites fizioloģija ir apgūta uz zīdītāju piemēra 8.klasē...

Aija Skinča attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Aija Skinča — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 00:28
 

Bet ne jau tādā līmenī, kā šajā uzdevumā prasīts.

Airita Ešenvalde attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Airita Ešenvalde — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 11:44
 

Piekrītu, ka asinsrite apgūta 8.kl.,izņemot sirdsdarbības regulāciju.

Kristiāna Skutele attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Kristiāna Skutele — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 21:00
 

Tad kāpēc nekur nav izmainīts maksimālais punktu skaits? Tas vēl joprojām ir 107.0, bet kopš piektdienas pēcpusdienas, man ir pazuduši pāris punkti, kāpēc tā?

Agnese Kokina attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Agnese Kokina — svētdiena, 2013. gada 24. novembris, 00:36
 

Jums, visticamāk, ir noņemti punkti, ko bijāt ieguvuši par asinsrites jautājumiem terminu uzdevumā. Maksimālais punktu skaits nemainās, jo pāris vietās terminu uzdevumos varēja iegūt divus, nevis vienu punktu.

Kristiāna Skutele attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Kristiāna Skutele — pirmdiena, 2013. gada 25. novembris, 21:34
 

lai gan pāris uzdevumi, par kuriem varēja iegūt punktus ir izņemti, kopējais maksimālais punktu skaits nesamazinās, lai gan uzdevumu ir mazāk?

Agnese Kokina attēls
Atbilde: 9.klase
nosūtīja Agnese Kokina — pirmdiena, 2013. gada 25. novembris, 22:11
 

Terminu uzdevumā ir pāris jautājumi, kur par pareizu atbildi var iegīt divus punktus, tādēļ maksimālais punktu skaits nemainās.

Agnese Kokina attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Agnese Kokina — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 13:57
 

Jautājumi par hemoglobīnu un uzbudinājuma vadīšanu izņemti no kopējā vērtējuma. Visi darbi pārvērtēti.

Lauma Salmane attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Lauma Salmane — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 14:17
 

1) 8. jautājuma pareizās atbildes nav redzamas. Kā arī, ja 13.jautājumā vadās pēc 8.jautājumā atbildētā (kaut nepareizi), tad skolēns tiek sodīts 2x.

2)19.jautājumā- ciedru rieksti- nav minēts uzdevumā, ka runa ir par izlobītiem "riekstiem", tiek runāts vienkārši par "ciedru riekstiem", ar to normāli varētu saprast- tie ar visu sēklapvalku.

3) 18.jautājumā- izņemot 7.punktu pēkšņi parādās nepareizas atbildes pārējos punktos- vismaz manā variantā tas tā ir noticis, kaut gan uzrādās, ka ir bijušas visas pareizas atbildes (pirms tam)

Agnese Kokina attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Agnese Kokina — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 14:45
 

Par Jūsu izvirzītajiem 1. un 2. punktu apspriedīsimies ar uzdevuma veidotāju.

Jautājumu par uzbudinājuma vadīšanu biju izņēmusi no interaktīvajiem uzdevumiem, jo tas neatbilda iepriekš atrunātajai programmai. Tā kā interaktīvie uzdevumi vēlak tiek saglabāti sistēmā kā treniņuzdevumi, nevēlējos mulsināt vēlākos pildītājus. Jautājuma izņemšana ietekmēja atbilžu secību jau izpildītajiem interaktīvo uzdevumu darbiem.

 

Pašlaik interaktīvie uzdevumi izlaboti un pārvērtēti pēc tās pašas shēmas kā skolēnu olimpiādes darbi.

Kristiāna Skutele attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Kristiāna Skutele — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 14:56
 

Interaktīvie uzdevumi kaut kā iespaido olimpiādes rezultātus?

Agnese Kokina attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Agnese Kokina — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 15:14
 

Nē, neietekmē.

Kristiāna Skutele attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Kristiāna Skutele — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 14:51
 

1) man parādās pareizās atbildes, un 13. uzdevumā viedojot barības ķēdi, varēja izvēlēties daudzus variantus, tā ka tur nenotiek otreizēja sodīšana.

2) pilnīgi piekrītu

3) 1. un 2. punkts ir izņemts, un man nekas tālāk nav mainījies.

7.uzdevumā ir teikts "iepriekšējā uzdevumā izvēlētajā attēlā dotie dati raksturīgi... ", bet 6. uzdevumā bija jāatzīmē diagramma kurā attēlota sirdsdarbība un ķermeņa temperatūra dzīvniekiem kas pamostas no ziemas miega, tad kāpēc 7. uzdevumā bija jāatzīmē arī dzīvniekiem, kas ir daudz mazāks par cilvēku, ja zaķi ( kā minēts paskaidrojumā) neguļ ziemas miegu?

Agnese Kokina attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Agnese Kokina — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 15:12
 

Kā Jūs pareizi atzīmējat, zaķis neguļ ziemas miegu, tādēļ tā nevar būt pareizā atbilde 7. uzdevumā, tomēr eksistē arī citi dzīvnieki, kas guļ ziemas miegu, un ir mazāki par cilvēku. 

Kristiāna Skutele attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Kristiāna Skutele — sestdiena, 2013. gada 23. novembris, 17:06
 

un tomēr eksistē arī vēl tādi, kas neguļ, tādēļ par šī punkta neatzīmēšanu nevajadzētu noņemt punktus.

Agnese Kokina attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Agnese Kokina — svētdiena, 2013. gada 24. novembris, 01:37
 

Šinī uzdevumā punkti noņemti vispār netika. Bija iespēja iegūt divus punktus - vienu par siltasiņu dzīvnieka atzīmēšanu un vienu par pareizu dzīvnieka izmēra izvēli. Dzīvniekam ir ātra sirdsdarbība, kas liecina, ka tas ir neliels.

Agnese Kokina attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Agnese Kokina — pirmdiena, 2013. gada 25. novembris, 18:40
 

Komentārs par Jūsu izvirzīto 1. un 2. punktu. 

1. Praktiski visi šī gada olimpiādes uzdevumi tika veidoti pēc principa - "no vieglākā uz grūtāko". Ja sākumā tiek jautātas samērā vienkāršas lietas, tad turpmākajos jautājumos šīs zināšanas ir jāiekļauj loģiskos spriedumos vai no tām jāatvasina nākamie secinājumi, tādēļ arī citos uzdevumos būs novērojama situācija, kad kļūdaini sākuma lēmumi liek izdarīt nepareizus secinājumus tālāk. Tāpat arī barošanās ķēdē tika vērtēti citi komponenti, noteiktās sugas sastādīja 2 no 7 kopējiem punktiem. Žūrijas komisija apspriedusies nolēma, ka šis jautājums netiks anulēts, kā arī nenotiks šī jautājuma manuāla pārskatīšana.

Sistēma, kurā tiek uzturēta tiešsaistes olimpiāde, neļauj vērtēt atbildes izejot no iepriekšējā laukā sniegtās atbildes.

 

2. Lai gan sadzīvē pārsvarā var saskarties ar jau lobītiem ciedru sēklu dīgļiem, atzīstam, ka no apraksta tas nebija viennozīmīgi secināms, tādēļ par atbildi "ciedru sēklas" skolēnam tiks piešķirts puspunkts.

Eduards Ancāns attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Eduards Ancāns — svētdiena, 2013. gada 24. novembris, 12:08
 

kur var uzzināt rezultātus (iegūtās vietas)

Agnese Kokina attēls
Atbilde: 9.klases uzdevumu apspriešana
nosūtīja Agnese Kokina — svētdiena, 2013. gada 24. novembris, 12:25
 

Pēc nolikuma mums ir jāpaziņo rezultāti piecu darba dienu laikā. Pašlaik ir uzdevumu pārvērtēšana, kur tiek koriģēti punkti, ja olimpiādes dalībnieki un skolotāji saskata šādu nepieciešamību. Pēc tam novada atbildīgajiem tiks izsūtīts skolēnu saraksts ar šī novada skolēniem un to iegūtajiem punktiem, kā arī kuri no šiem skolēniem ir uzaicināti uz valsts oilmpiādi. Vietas novadā piešķir katrs novads individuāli.