5.,7.,18. Jaut.

5.,7.,18. Jaut.

Nosūtīja Krišs Krišjānis Millers
Atbilžu skaits: 2
5. Uzskatu, ka būtu bijis jāieskaita, ka rīgā ir pārāk daudz automašīnu, jo uzdevuma tekstā minēti iebraukšanas ierobežojumi, kas norada uz to, ka problēma ir tas, ka caur Rīgas centru no viena Rigas gala uz otru brauc pārāk daudz mašīnu, tadejadi piesārņojot gaisu un radot citas neertības nevis, ka Rīgas centrā ir par daudz mašīnu.

 Šobrīd Rīgas domes politika uz to arī norāda, ir skaidri pateikts, ka Rīga vēlas samazināt automašīnu skaitu pilsētā, īpaši samazinot caur centru braucošo, nevis stāvošo automašīnu skaitu, lai būtu tirāka pilsēta un centrs, kuru piesārno caurbraucošā satiksme.

7. Uzskatu, ka butu jāieskaita Safrāns, jo naftas cena celsies piegāžu no tuvajiem austrumiem samazinājuma dēļ, niķeļa cena celsies, jo to vajag karadarbībai, videi draudzīgas tehnoloģijas tieši ietekmētas netiks, iekšdedzes dzinēji arī netiks ietekmeti, jo citās valstis, piemēram Krievijā, ir šobrid neizmantota naftas ieguves kapicitate, kas dažu mēnēšu laikā varētu tik apgūta pie nosacījuma, ka ir pacēlušās naftas cenas, pilnība aizvietojot zaudēto kapicitāti. Īstermiņā valstīm ir stratēgiskie naftas krājumi, kas noteikti kara gadījumā tuvajos austrumos tiktu ielaisti tirgū tādejadi noveršot naftas deficīta iespējamību. Vienīgais iemesls kādēļ iekšdedzes dxinējs varētu kļūt lētāks ir, ja izveidotos degvielas deficīts, nevis cenu kāpums degvielai, jo šobrid kāpj degvielas cenas, bet iekšdedzes dzineji lētāki nekļūst. Paliek safrāns, kurš kļūtu lētāks, jo samazinātos eksports uz tuvo austrumu valstīm.

18. Uzskatu, ka butu bijis jāieskaita, ka taksometru pakalpojumu cenas pieaugtu, jo parasti, kas ir arī tsksometru gadījums, valsts iejaucas, lai uzturētu preču un pakalpojumu cenas zem brīvā tirgus cenas, piem medikamenti, elektrība, degviela u. t.t., vai arī cenu celšanu padara grūtāku piem pārtika, kurai ir limiti cenu celšanai. Tādēļ būtu loģiski pieņemt, ka valstij beidzot ietekmēt taksometru tirgu, cenas celtos, jo uzņēmējiem būtu lielākas iespējas pacelt cenas, kuras valsts iepriekš neļāva celt, tatad pieaugtu pakalpojuma cenas

Atbildot uz Krišs Krišjānis Millers

Atbilde: 5.,7.,18. Jaut.

Nosūtīja Mārtiņš Danusēvičs
Labdien,
kā pareizu ieskaitīs arī Safrānu.
No ekonomiskā skatu punkta, jo mazāk valsts iejaucas, jo lielākai būtu jābūt konkurencei, kas samazinātu cenas. Bet šajā gadījumā jūsu arguments par to, ka tieši taksometru tirgū valsts var būt tā, kas regulē cenu griestus, arī šādu atbildi ieskaitīs.

5.jaut. jau tiek apspriests citā sadaļā.