5.jautājums

5.jautājums

by Alise Ruža -
Number of replies: 4

Uzskatu, ka vajadzētu ieskaitīt arī atbildi "Rīgā ir kļuvis pārāk daudz mašīnu;", jo:

1. Šobrīd Rīgas dome pati ir izteikusi, ka galvenais iemesls šādu ierobežojumu izveidei ir lielais piesārņojuma daudzums Rīgas centrā, ko rada lielais personīgo mašīnu skaits.

2. Stāvvietas Rīgas centrā salīdzinot ar alternatīvām - sabiedrisko transportu, velosipēdiem -  ir dārgāka opcija, jeb pašas stāvvietas nav lētas. 



In reply to Alise Ruža

Atbilde: 5.jautājums

by Mārtiņš Danusēvičs -
Labdien,
1. Jūs minat piesārņojuma daudzumu Rīgas centrā, bet tas nav saistīts ar automašīnu skaitu visā Rīgā kopā. Nav teikts, ka visas šīs mašīnas pārvietojas Rīgas centrā. 
2. Nav skaidrs, kāds ir arguments? Ja stāvvietas nebūtu pārāk lētas, tad neviens nebrauktu uz centru, jo nevarētu atļauties tur novietot automašīnu.
In reply to Mārtiņš Danusēvičs

Atbilde: 5.jautājums

by Alise Ruža -
Paldies par atbildi! Piekrītu Jūsu risinājumam, ka dotā atbilde ir pareiza. Taču, lielais mašīnu skaits Rīgā šķiet loģisks, jo galvenais piesārņojuma radītājs Rīgas centrā ir tieši automašīnu izmeši, ņemot vērā, ka Rīgas centrā nav attīstīta rūpniecība vai citas nozares, kas varētu radīt lielu piesārņojuma skaitu. Arī faktoru, attiecinot uz argumentu, ka atbildē minēts Rīgā, bet nav rakstīts tieši centrā ir tas, ka iebraukšanas maksu plāno realizēt tieši sastrēguma stundu laikā, kad caur centru mašīnas pārvietojas, lai nokļūtu no, piemēram, pārdaugavas uz otru Rīgas pusi (Teika, Dreiliņi u.c.). "Iebraukšanas maksu sastrēgumstundās pilsētas topošajā zemu emisiju zonā varētu noteikt, lai nodrošinātu tīrāku gaisu un veicinātu sabiedriskā transporta izmantošanu, atzīmēja Andersone."(https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/emisiju-ierobezosanai-rigas-centra-varetu-noteikt-iebrauksanas-maksu-sastregumu-laika.a437431/ ) Šis te tranzīta aspekts aspēko to, ka mašīnu skaits kopumā Rīgā varētu būt pārāk liels.
In reply to Alise Ruža

Atbilde: 5.jautājums

by Deniss Ivbulis -
Ja Rīgas pašvaldība vēlēsies ierobežot piekļuvi pilsētas centram lētu stāvvietu dēļ,
tad šīs problēmas risinājums būs šo stāvvietu cenu paaugstināšanu (vai cenu grīdas izveidošanu).

Mana atbilde ("Rīgā ir kļuvis pārāk daudz mašīnu") ir balstīta uz to, ka,
pieaugot mašīnu skaitam, pieaug arī ārējās alternatīvās izmaksas.
Pieaugot gaisa piesārņojumam un automašīnu radītajam troksnim,
tiek ietekmēti pilsētas centrā dzīvojošie.
Un tikai aizliegums iebraukt pilsētas centrā var samazināt šīs alternatīvās ārējās izmaksas līdz nullei.
In reply to Alise Ruža

Atbilde: 5.jautājums

by Mārtiņš Danusēvičs -
Arī ārpus šī foruma attīstījās diskusijas par šo jautājumu. Līdz ar to, ņemot vērā, ka atbilde "pārāk daudz mašīnu" principā var tikt pamatota, kaut arī ir domstarpības, tā tomēr tiks ieskaitīta.