9. klases uzdevumu apspriešana

9. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -
Number of replies: 18

Šeit, lūdzu, rakstiet visas lietas, kuras vēlaties apspriest par devītās klases olimpiādes jautājumiem.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Dāvids Krists Balodis -

Es pildīju olimpiādi un man ir jautājums par 2 uzdevumiem: es varbūt izklausīšos piekasīgs, bet tomēr - kāpēc olimpiādes uzdevumā par elpošanas sistēmām vienam dzīvniekam nevarēja uz brīdi saprast - vai tas ir tumši zils vai citā krāsā domāts. Un vēl par sievietes auglību: bija diagramma, kurā bija varbūtība. Vai nebūtu bijis labāk, ja y asij būtu bijusi klāt mērvienība, jo es personīgi īsti nesapratu - vai tur bija domāti 0,4 (40%) vai 0,4%.Tā bija lielisks olimpiādes darbs, Paldies par iespēju :).

Dāvids Balodis

Talsu pamatskola

In reply to Dāvids Krists Balodis

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Agate Albekeite -

Pilnībā piekrītu par mērvienības norādījumu trūkumu 12. uzdevumā, tas mani arī mulsināja.

A. Albekeite 

Andreja Upīša Skrīveru vidusskola

In reply to Dāvids Krists Balodis

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Ēriks Vilunas -

Varbūtība nav lielums, kam nepieciešama mērvienība (precīzāk, viņam tās nav) un, manuprāt, 0.4 ir jāsaprot kā 0.4.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Māra Auziņa -
Jums nešķita, ka uzdevumi ar grafikiem un tabulām bija mazliet pretenciozi?
In reply to Māra Auziņa

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Labdien,  kā jūs saprotiet pretenciozitāti? Visi uzdevumos izmantotie grafiki ir ņemti no zinātniskām publikācijām.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Ieva Sorokina-Ozola -

Labdien!

Bija tabula ar rezultātiem par pētījumu par aprēķināto un novēroto grūtniecības gadījumu skaitu un apgalvojums - jo lielāks menstruālo ciklu skaits kādā kategorijā, jo skaitliski vairāk grūtniecību šai gadījumā novērots. atzīmēju aplams, jo ir 200 cikli un 56 grūtniecības,  152 cikli un 57 grūtniecības, kas pierāda ,ka apgalvojums ir aplams, bet man rādās ka esmu atzīmējusi  nepareizi.

In reply to Ieva Sorokina-Ozola

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Elva Paula Martinsone -

Ieva Sorokina-Ozola, es arī atzīmēju aplams, jo tur bija vēlviens pierādījums tam, ka aplams, īsti neatceros skaitļus, bet bija.

In reply to Ieva Sorokina-Ozola

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Paldies, par viedokli, jūsu jautājumu izskatīsim žūrijas komisijā

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Dāvids Krists Balodis -

Vēl viens mazs ieteikums: es tā pasjatījos un ieraudzīju, ka sievietes sistēmas attēlā no sāna citus orhānus varēja neatstāt baltus, jo es olimpiādes laikā domāju, ka tie visi ir kauli, nevis daļa ir orgāni.

Attachment IMG_20161125_203217.png
In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Lelda Balode -

Nevaru izsekot, vai kāds jau jautājis sekojošos 9.klases uzdevumos

1) 22.uzd. par ārsta ieteikumu uzlabot higiēnas paradumus 2 slimniekiem - viens, protams ar spalīšiem, bet otru man saka, ka pareizā atbilde A - tas sanāk ar zivju lenteni. Patiesi?

2) 28.uzd. Apgalvojumam -  Šīs dzimtas augļiem ir tikai viena veida augļi – sausie veroņi, kas atveroties dalās uz pusēm. izvēlējos tauriņziežu dzimtu, domājot par pāksti. Neesot pareizi "saka labotājs".

3),4) - piekrītu iepriekšējos komentāros jau minētajam par augu veģetatīvo pavairošanu ar gumiem un vasas pārveidnēm un (25.uzd.) par 100% tendences neesamību grūtniecības uzdevumā (laikam Sorokina-Ozola par to rakstīja).

Paldies par interesantajiem uzdevumiem!

In reply to Lelda Balode

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Jānis Liepiņš -

Paldies par komentāru, žūrijas komisija apkopos dalībnieku viedokļus un sniegs atbildes pirmdien vakarā.



In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Maruta Simsone -

Jautājumi jāuzdod tādi, lai varētu saprast, ko no šo jautājumu grib.  izgl. ministr.  prasa, lai skolotāji pārbaudes darbos, veido uzdevumus ar saprotamiem jautājumiem un diagrammās jābūt X Y asij paskaidrojumi.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Maruta Simsone -

Jautājumi jāuzdod tādi, lai varētu saprast, ko no šo jautājumu grib.  izgl. ministr.  prasa, lai skolotāji pārbaudes darbos, veido uzdevumus ar saprotamiem jautājumiem un diagrammās jābūt X Y asij paskaidrojumi.

In reply to Agnese Kokina

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Artūrs Kovrigo -

Man ir jautājums par 22. jautājumu. Es uzrakstīju ka ārsts varētu ieteikt uzlabot higiēnas paradumus pacientam B (spalīši) un F (salmonella) Tur ir parādīts ka F nav pareizi pareizā atbilde ir A (zivju lentenis). Man jautājums kāpēc ēst jēlas olas (salmonella) ir uzskatīts kā higiēniski, bet jēlas zivis (zivju lentenis), nē? Manuprāt jums ir kļūda un ceru ka jūs šo izlabosiet. Vēl man ir jautājums par 25. jautājuma 1. apgalvojumu tur ir teikts: Augu veģetatīvajai pavairošanai dārzā var izmantot gan sakņu, gan vasas pārveidnes. Es atbildēju ka tā ir taisnība, jo augus var veģetatīvi pavairot ar vasas pārveidnēm (kartupeļa bumbuļi) un arī ar sakņu pārveidnēm (dālijas gumi). Man ir jautājums kāpēc man rāda ka esmu nepariezi atbildējis uz šo jautājumu?

In reply to Artūrs Kovrigo

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Dāvids Krists Balodis -
Piedodiet bet jēlas olas ir plaši izplatīts austrumu zemēs, bet nepietiekami gatavota gaļa (arī zivis) ir bīstama, tā kā šeit es nepiekrītu.
In reply to Dāvids Krists Balodis

Atbilde: 9. klases uzdevumu apspriešana

by Agnese Kokina -

Šajā uzdevumā ārsts iesaka mainīt higēnas paradumus balstoties uz pacientu aptaujas rezultātiem, nevis uz to invadētājiem