Dārgie skolēni un skolotāji!
Mēs, ģeogrāfijas olimpiādes veidotāji, labu gribēdami, izvēlējāmies olimpiādi aizvadīt datorizēti, lai atbrīvotu pedagogus no darbu labošanas un dotu iespēju krietni plašākam, ģeogrāfiju mīlošam skolēnu lokam piedalīties šajā ģeogrāfijas olimpiādes novadu līmenī. Līdz šim mūsu, veidotāju uzdevumi šajā līmenī bija sekojoši - izveidot uzdevumus un noteikt kritērijus dalībnieku atlasei olimpiādei valsts līmenī. Darbus, kā zināms, laboja pedagogi savos novados. Vēloties ģeogrāfiju "modernizēt" esam iekāpuši otrā grāvī - lielākoties skolēnu pašu paviršības un neuzmanības dēļ, no mums tiek gaidīta 1166 darbu caurskatīšana un visu šo n-to paviršību novēršana. Ar vienkāršiem matemātiskiem aprēķiniem varat parēķināt, cik daudz laika tas varētu paņemt. Darīsim, ko varēsim, bet liela daļa vainas šajā atbilžu juceklī jāuzņemas tomēr pašiem to rakstītājiem, un jābūt kā minimums pacietīgiem. Galu galā, arī facebook reģistrējoties, ar nelielu "kļūdiņu" e-pasta adreses ievadē taču jūs profilā netiksiet, kādēļ gan lai dators olimpiādes darbā šoreiz tādu varētu piedot? Provizoriski apmēram pusei no jums ir vismaz 1 gramatikas kļūda, kas atņēmusi labāku vērtējumu olimpiādē.
Pilnībā pāriet uz testu ar atbilžu variantiem nevēlējāmies, tāpēc daļa jautājumu ir bez atbilžu variantiem. Kā izrādās, pat vienkāršu, visiem zināmu pilsētu nosaukumu rakstība sagādā problēmas daudziem no dalībniekiem. Vēl lielāks pārsteigums, ka nepareizi ierakstīti arī jēdzieni definīciju uzdevumā, lai gan visi atbildēs izmantojamie jēdzieni ir norādīti. Šī situācija mani personīgi pazemo - tā vietā, lai kaut ar vienkāršu copy-paste dotos jēdzienus iekopētu vajadzīgajās ailēs, daļa dalībnieki, šķiet, ar paviršu "ķep-ļep kaut ko fiksi uzrakstīšu, gan jau Gatis pielabos" ir salaiduši pilnīgi nevajadzīgas kļūdas un tagad (daļa pat uzstājīgi) gaida, lai es tās visas jau pirmajā pēcolimpiādes naktī izlaboju un ieskaitu. Sanāk, ka tā ir mana vaina, ka manis veidotā uzdevumā skolēns nespēj pareizi pārrakstīt 9 burtus garu vārdu...
Tā kā mūsu mērķis ir atlasīt potenciāli vislabākos dalībniekus valsts olimpiādei, šogad vēl centīsimies un cīnīsimies ar dalībnieku darbiem, lai vismaz tie, kuri kandidē uz valsts olimpiādi, saņemtu adekvātu vērtējumu šajā olimpiādē. Tomēr nākošam gadam mums vielas pārdomām pietiek - skaidrs, ka šādas gramatikai veltītas diskusijas vairs nenotiks. Risinājumi ir trīs un gaužām vienkārši:
1) olimpiāde ir primitīvs tests, kurā viss ir sarakstīts un atliek izvēlēties no dotā vai ierakstīt max vienu burtu vai ciparu (šādā gadījumā pārsteigumi rezultātos noteikti neizpaliks);
2) pastāvam uz to, ka pareizas ir tikai gramatiski pareizi uzrakstītas atbildes;
3) atgriežamies pie vecā formāta - skolēni raksta ar roku, skolotāji labo un mēs apkopojam iesūtītos rezultātus.