81. jautājums

81. jautājums

by Viesturs Laicāns -
Number of replies: 1

Labdien,

Manuprāt par atbildi "Elektriskā vilce palielinās kopējos kravu apjomus no Krievijas un Baltkrievijas" būtu jāieskaita viss punkta daudzums, jo šajā gadījumā apgalvojums par to ka Krievijai un Baltkrievijai būtu jāiepērk/jāiznomā elektrolokomotīves, pēc manā rīcībā esošās informācijas ir stipri kļūdains. Ja es pareizi saprotu, gan uz Baltkrievijas, gan uz Krievijas dzelzceļu robežām notiek lokomotīvju nomaiņa, no Latvijas LDz lokomotīvēm uz Baltkrievijas un Krievijas lokomotīvēm, kā arī otrādi. Spriežot pēc šī fakta, ne Baltkrievijas, ne Krievijas firmām nebūtu jāiegulda līdzekļi elektrolokomotīvēs, uzņēmumi turpinātu līdz maiņas punktam kravas vest ar vecajām dīzeļlokomotīvēm, tomēr pārvadāt dzelzceļa kravas pa Latvijas sliedēm uz ostām kļūtu izdevīgāk (mazāk samaksātu LDz par pārvadāšanu, jo šis uzņēmums ietaupītu uz elektrifikācijas rēķina (ilgtermiņā), kā rezultātā LDz samazinātu maksu par pakalpojumu), kā rezultātā palielinātos pārvadāto kravu daudzumi. Tāpēc es uzskatu, ka arī šī atbilde ir pilnībā pareiza.

Ar cieņu,

Viesturs Laicāns

Uzdevums

In reply to Viesturs Laicāns

Atbilde: 81. jautājums

by Gatis Kampernovs -
Nav pamata uzskatīt, ka tieši elektrifikācija būs izšķiroša kravu apjoma pieaugumā, jo ar šīm valstīm ekonomiskā sadarbība visbiežāk ir politizēta (attiecīgi - kravu pieaugums drīzāk būs politisks instruments). Turklāt elektrifikācija līdz Rēzeknei un Daugavpilij (nevis robežai) joprojām radīs papildus izdevumus. Šī jautājuma veidošanā iepazinos ar līdzīgu informāciju kā esi minējis, tādēļ šo atbilžu variantu novērtēju ar puspunktu.
Te iespējams iepazīties ar elektrifikācijas projektu: https://www.rdpad.lv/wp-content/uploads/2015/05/IVN_Zinojums.pdf