Labdien! Jums taisnība, ka eksistē Stoksa likums.
Tomēr tas ir pielietojams tikai tad, kad ātrums ir relatīvi mazs, vai viskozitāte relatīvi liela, vai objekta izmēri ir relatīvi mazi. Citiem vārdiem, tas ir pielietojams tikai pie maza Reinoldsa skaitļa (tas ir skaitlis, kas raksturo plūsmas īpašības). To var iztēloties kā kustību tādā biezā medū.
Savukārt pie liela ātruma (vai pie liela Reinoldsa skaitļa) berzes spēki spēlē mazāku lomu, nekā inerciāli spēki. Citiem vārdiem, ķermenim ir jāiekustina, "jāstumj" priekšā esošais šķidrums. Un iekustinātā šķidruma kinētiskā enerģija ir proporcionāla ātrumam. Tas atbilst lielo objektu kustībai šķidrumos ar mazu viskozitāti: gaisā, ūdenī utt.
Diemžēl skaidrojošo materiālu atradu tikai angliski: https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics) . Tajā lapā uz šīm divām situācijām attiecas teikums At low \( {\displaystyle R_{e}}, {\displaystyle C_{D}} \) is asymptotically proportional to \( {\displaystyle R_{e}^{-1}} \), which means that the drag is linearly proportional to the speed. At high \( {\displaystyle R_{e}}, {\displaystyle C_{D}} \) is more or less constant and drag will vary as the square of the speed.
Tomēr tas ir pielietojams tikai tad, kad ātrums ir relatīvi mazs, vai viskozitāte relatīvi liela, vai objekta izmēri ir relatīvi mazi. Citiem vārdiem, tas ir pielietojams tikai pie maza Reinoldsa skaitļa (tas ir skaitlis, kas raksturo plūsmas īpašības). To var iztēloties kā kustību tādā biezā medū.
Savukārt pie liela ātruma (vai pie liela Reinoldsa skaitļa) berzes spēki spēlē mazāku lomu, nekā inerciāli spēki. Citiem vārdiem, ķermenim ir jāiekustina, "jāstumj" priekšā esošais šķidrums. Un iekustinātā šķidruma kinētiskā enerģija ir proporcionāla ātrumam. Tas atbilst lielo objektu kustībai šķidrumos ar mazu viskozitāti: gaisā, ūdenī utt.
Diemžēl skaidrojošo materiālu atradu tikai angliski: https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics) . Tajā lapā uz šīm divām situācijām attiecas teikums At low \( {\displaystyle R_{e}}, {\displaystyle C_{D}} \) is asymptotically proportional to \( {\displaystyle R_{e}^{-1}} \), which means that the drag is linearly proportional to the speed. At high \( {\displaystyle R_{e}}, {\displaystyle C_{D}} \) is more or less constant and drag will vary as the square of the speed.