26.jaut.

26.jaut.

by Eva Spriņģe -
Number of replies: 4

Uzdevumā informācija par uzņēmumu nav precīzi noformulēta. Nevar atšķirt, vai uzņēmums darbojas pilnīgas konkurences, vai monopolistiskajā tirgū. Bija nepieciešamas uzsvērt, vai uzņēmuma produkcija ir unikāla, līdzīga vai ne ar ko neatšķiras no citiem uzņēmumiem.

Kā pierādījumu pievienoju fragmentu no Jutas Birznieces grāmatas "Ekonomika vidusskolām" 34.lpp.

Attachment Ekon.1..PNG
Attachment Ekon.2.jpg
In reply to Eva Spriņģe

Atbilde: 26.jaut.

by Mārcis Magone -

Par ceturto punktu varētu piekrist, jo domāju, ka tomēr atrastos kāds, kas nopērk, bet man nav dziļa pamatojuma tam, jo iespējams neizprotu šo momentu.

In reply to Mārcis Magone

Atbilde: 26.jaut.

by Eva Spriņģe -

Pilnīgas konkurences apstākļos neviens nepirktu dārgāku preci (4.punkta nosacījumi).

In reply to Eva Spriņģe

Atbilde: 26.jaut.

by Mārcis Magone -

Mihaila Siņicina grāmatā gan dota precīzāka informāciju, tāpēc nerādija šaubas izvēlēties atbildi uz pirmo jautājumu.

Attachment Screenshot_20190130-182047_Gallery.jpg
In reply to Mārcis Magone

Atbilde: 26.jaut.

by Eva Spriņģe -
Galvenie faktori, kas noteiktu viennozīmīgi pareizu atbildi, būtu uzņēmumu skaits un/vai iespēja iekļūt tirgū + preces veids.

Olimpiādei gatavojos, kā arī skolā priekšmets tiek pasniegts pēc Jutas Birznieces grāmatas, jo tai ir jaunāks izdevums, kas nozīme to, ka grāmatā ir "svaigāka" informācija.

Uzskatu, ka šaja uzdevumā pirmā punkta atbilde var būt gan pilnīga, gan monopolistiskā konkurence, kā arī visas uzdevuma nākošās atbildes, kas izriet no konkrētās konkurences situācijas veida.