Patērētāju ieguvums veidojas kā starpība starp cenu par kādu patērētāji gribētu un spētu pirkt preci (būtībā tā ir pieprasījuma līkne) un cenu, par kādu preci nopērk. Ja cena paaugstinās, (vienalga vai veidojas tirgus līdzsvars, vai neveidojas; vienalga, kādas darbības veic valdība, kā iejaucas tirgus mehānismā) tad starpība starp cenu, ko grib un spēj maksāt patērētāji, samazinās.Tātad patērētāju ieguvums samazināsies. Turklāt par augstāku cenu, (atbilstoši pieprasījuma likumam) pircēji gribēs un spēs pirkt mazāku preces daudzumu.Tas vēl vairāk samazinās patērētāju ieguvumu. Grafiski patērētāja ieguvumu attēlo laukums starp pieprasījuma līkni un cenu (grafiski cenas "līnija"). Paaugstinoties cenai laukums samazināsies jebkurā gadījumā.
Kā pareiza atbilde tiek uzskatīta "patērētāju ieguvums samazināsies".