10. jautājums

10. jautājums

Nosūtīja Artis Artūrs Brodiņš
Atbilžu skaits: 4

10. jautājums - Ja preces A tirgus cena paaugstinās, tad patērētāju ieguvums: samazinās (pareizā atbilde). Vai nevar pieņemt, ka, ja tirgus cena kāda iemesla dēļ paaugstinās, tad izveidojas jauns tirgus līdzsvars, līdz ar to arī pēc dotās informācijas nav iespējams noteikt kā mainās patērētāju ieguvums? Lūdzu izvērtēt šo jautājumu.

Atbildot uz Artis Artūrs Brodiņš

Atbilde: 10. jautājums

Nosūtīja Mārcis Magone

Man šķiet, jauns tirgus līdzsvars neveidojas, jo notiek pārvietošanās pa piedāvājuma un cenas līkmi. Piemēram, ja pirms tam bija tirgus līdzsvars, tad paaugstinoties cenai veidosies preces pārpalikums un patērētāju ieguvums samazināsies, jo par tādu noteiktu cenu viņi spēs un pirks mazāk vienības nekā pirms cenas paaugstināšanas.

Atbildot uz Artis Artūrs Brodiņš

Atbilde: 10. jautājums

Nosūtīja Mārtiņš Danusēvičs

Patērētāju ieguvums veidojas kā starpība starp cenu par kādu patērētāji gribētu un spētu pirkt preci (būtībā tā ir pieprasījuma līkne) un cenu, par kādu preci nopērk. Ja cena paaugstinās, (vienalga vai veidojas tirgus līdzsvars, vai neveidojas; vienalga, kādas darbības veic valdība, kā iejaucas tirgus mehānismā) tad starpība starp cenu, ko grib un spēj maksāt patērētāji, samazinās.Tātad patērētāju ieguvums samazināsies. Turklāt par augstāku cenu, (atbilstoši pieprasījuma likumam) pircēji gribēs un spēs pirkt mazāku preces daudzumu.Tas vēl vairāk samazinās patērētāju ieguvumu. Grafiski patērētāja ieguvumu attēlo laukums starp pieprasījuma līkni un cenu (grafiski cenas "līnija"). Paaugstinoties cenai laukums samazināsies jebkurā gadījumā.

Kā pareiza atbilde tiek uzskatīta "patērētāju ieguvums samazināsies".