Vispārēji
Ievadvārdi
Jauno datoriķu skolas 2014. gada nodarbībās aplūkosim jaunu, modernu skolu programmēšanas valodu Scratch. Šīs Scratch pamācības, programmu piemēri un videomateriāli ir veidoti ar mērķi piedāvāt vienkāršu un viegli patstāvīgi īsā laikā (dažās stundās) apgūstamu programmēšanas valodu un rīku skolēniem, kuriem skolā nav bijusi programmēšana, vai tā apgūta niecīgā apjomā.
Scratch ir pasaulslavenā Masačūsetas Tehnoloģiskā institūta (ASV, Kembridža, Masačūseta) mūžizglītības grupas Lifelong Kindergarten projekts. Scratch interneta vietne ir http://scratch.mit.edu/.
Kaut arī Scratch 2.0 ir vienkārša valoda, tajā var veidot arī sarežģītākas programmas, piemēram, kas strādā ar mikrofonu, tīmekļa kameru un mikrokontrolieriem. Scratch pamēģināšana varētu palīdzēt pašiem saprast, vai jums programmēšanas abstraktā domāšana interesē un padodas, vai ir pamatota vēlme (vai ne-vēlme) studēt programmēšanu Latvijas Universitātes Datorikas fakultātē vai citur.
Šie materiāli, idejas, piemēri var būt noderīgi arī tiem datorikas 1. kursa studentiem, kuri skolā nav apguvuši programmēšanu.
Visi Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes Jauno datoriķu skolas materiāli ir licencēti. Autori materiālus ir licencējuši ar Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported licenci. Licence atļauj materiālus brīvi izmantot izglītības vajadzībām un nekomerciāliem nolūkiem, saglabājot atsauces uz autoriem un projektu.
Jauno datoriķu skola izveidota ar Latvijas Universitātes Fonda un AS „4finance” atbalstu.