Olimpiādes rezultātu apspriešana

12.klase 11. uzdevums B punkts

12.klase 11. uzdevums B punkts

nosūtīja Klāvs Putenis
Number of replies: 3
[R] Rīgas Centra rajons - Skolēni, 12. klases attēls [R] Skolēni attēls [R] Skolēni, 12. klases attēls

Sveiki, reti, kad datorā pildu fizikas uzdevumus, tāpēc nezināju, kā pareizi uzrakstīt, ka 10 tiek kāpināts 29 pakāpē. Centos uzrakstīt tā, lai izskatītos, ka tā ir bet rezultāts nav ieskaitīts. Būtu pateicīgs, ja varētu piešķirt kādu vērtējumu, jo pirmais visi skaitļi ir pareizi, bet nemācēju tos uzrakstīt, kā vajag. Paldies!

Attachment 12.klase 11. uzdevums B punkts.png
In reply to Klāvs Putenis

Re: 12.klase 11. uzdevums B punkts

nosūtīja Aleksandrs Sorokins
[R] Rīgas Centra rajons - Skolotāji attēls [R] Rīgas Kurzemes rajons - Skolotāji attēls [R] Skolotāji attēls

Komisija izskatīs Jūsu lūgumu. Pagaidām varu pateikt, ka šāda problēma parādās katru gadu, un parasti lēmums ir punktus par neatbilstošu pierakstu nedot, pamatojoties uz tā, ka olimpiādes sākumā (pirms ir uzsākts mēģinājums), ir dota informācija, kur viens no punktiem tieši definē lielo un mazo skaitļu pieraksta formatu.

In reply to Aleksandrs Sorokins

Atbilde: Re: 12.klase 11. uzdevums B punkts

nosūtīja Klāvs Putenis
[R] Rīgas Centra rajons - Skolēni, 12. klases attēls [R] Skolēni attēls [R] Skolēni, 12. klases attēls

Nu labi, tā nu gan ir cūcība, visi skaitļi ir izrēķināti pareizi, kas liecina par uzdevuma saprašanu, un atbilde arī ir uzrakstīta, ka var saprast domu, bet jūs vienkārši piekasāties par kaut kādiem sīkumiem, kas neko neietekmē. Pirmo reizi piedalos fizikas olimpiādē, nepamanīju un nezināju, ka sākumā vēl ir kādi noteikumi.

In reply to Klāvs Putenis

Atbilde: Re: 12.klase 11. uzdevums B punkts

nosūtīja Jānis Bukins
[R] Izglītības iestāžu atbildīgie attēls [R] Siguldas novada apvienība - Izglītības iestāžu atbildīgie attēls [R] Siguldas novada apvienība - Skolotāji attēls [R] Skolotāji attēls

Es tomēr teikšu, ka tā nav cūcība. Elektronisko olimpiāžu mērķis ir automatizēti pārbaudīt atbildes. Lai to izdarītu ir jāievēro noteikti standarti (šajā gadījumā skaitļa pieraksta forma), kas ļauj paātrināt atbilžu pārbaudi. Ja būs manuāli jāpārbauda katra skolēna ierakstītais un ideja, zūd elektroniskās olimpiādes jēga.

Turklāt noteikumu nezināšana neatbrīvo no to ievērošanas. Pirms olimpiādes vienmēr tiek norādīts uzmanīgi izlasīt noteikumus. Varu izteikt tikai nožēlu, ka noteikumi netiek izlasīti. 

Tāpat arī gatavojoties olimpiādei var pildīt iepriekšējo gadu uzdevumus, kur ir tādi paši noteikumi, pieraksts un situācijas.

Novērojot šo visu vairāku gadu garumā atliek secināt, ka vislabākā mācīšanās tomēr ir no savām kļūdām, lai cik sāpīgas tās būtu.